Poniżej aktualizujemy tytuł i treść depeszy opublikowanej 2 XI br. pt.: „Perrigo Company przejmuje 3 marki produktów od Sanofi”
Perrigo Company sfinalizowała nabycie trzech marek produktów do pielęgnacji skóry i przeciw wypadaniu włosów (Emolium, Iwostin i Loxon) od firmy Sanofi, podała spółka. Warunki transakcji nie zostały ujawnione.
Przejęcie rozszerza ofertę Perrigo o wysokiej jakości produkty do pielęgnacji skóry na większą część Europy. Kupione marki są obecnie sprzedawane w Polsce, Rosji i na Ukrainie, podano.
„Znane marki Emolium, Iwostin i Loxon, tak jak i dostępne dotychczas w naszej ofercie marki m.in. Lactacyd, Solpadeine, Undofen czy Niquitin, doskonale wpisują się w naszą strategię samodzielnego dbania o zdrowie za pomocą produktów wysokiej jakości. Dodanie trzech cenionych marek kosmetycznych stanowi kolejny krok w planach rozwoju firmy Perrigo, mających na celu przekształcenie firmy w lidera samoopieki konsumenckiej” – powiedział dyrektor generalny Perrigo Poland Michał Wasielewski, cytowany w komunikacie.
Perrigo to piąta pod względem przychodów firma OTC w Europie. W wyniku zakupu trzech marek dermokosmetycznych firma wzmacnia swoją pozycję na europejskim rynku produktów OTC oraz staje się jedną z czołowych firm farmaceutycznych w Polsce, zaznaczono.
Firma Perrigo weszła na polski rynek w 2015 r., po przejęciu firmy Omega Pharma, a jej produkty można kupić poprzez apteki, mass market i sprzedaż internetową.
Globalna grupa Perrigo Company plc została założona ponad 130 lat temu w USA. Obecnie posiada 27 fabryk i zatrudnia 11 200 pracowników. Perrigo jest liderem sprzedaży w kategoriach takich, jak leki na przeziębienie, przeciwbólowe i nasenne, środki regulujące trawienie, ułatwiające rzucenie palenia, a także odżywki i suplementy diety. W ofercie ma również produkty do higieny osobistej, pielęgnacji niemowląt i samodzielnej pielęgnacji stomatologicznej. Ponadto produkuje i sprzedaje leki na receptę. Perrigo globalnie generuje sprzedaż w wysokości 4 837 mln USD (wg raportu za 2019 r.).