Poznaj największe biznesy polskich gwiazd

209

Polskie gwiazdy osiągają sukcesy nie tylko na scenie czy w telewizji. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, iż wielu rodzimych celebrytów patrzy globalnie na swoją karierę i zapewnia sobie dobrobyt na przyszłość. Idealną ku temu okazją jest otwieranie własnych biznesów – co ciekawe, czasem mocno różniących się tematycznie od ich podstawowego źródła dochodu. O jakich działalnościach tutaj mowa? Przekonamy się poniżej. Na początek:

Marek Kondrat Sklep z winem

W 2008 roku Marek Kondrat oświadczył, że ma dość grania w filmach, nie chce się też angażować w teatr. Na ekranie pojawiał się tylko w reklamach ING Banku Śląskiego, z którym współpracuje od 1999 roku. Nie znaczy to jednak, iż legendarny aktor przeszedł na emeryturę: Kondrat uznał, że warto przekuć pasję do wina w biznes i ze wspólnikiem założył spółkę Winarium. Z czasem drogi obu panów się rozeszły, a aktor wraz z synem Mikołajem założył spółkę “Kondrat Wina Wybrane”.

I to był strzał w dziesiątkę. To firma, która sama będąc wynikiem świadomego wyboru, ma na celu pomagać innym w ich własnych wyborach winiarskich. Poprzez rozmowy, degustacje, szkolenia i wyjazdy chce opowiedzieć historię wina na nowo – udostępnić ten niezwykły świat wszystkim – w sposób atrakcyjny, ale zrozumiały i przystępny. Pokazać, że specjalistyczny sklep winiarski może być miejscem przyjaznym, które uczy i wspiera w wyborach wina, wyselekcjonowanego dla klientów przez Marka Kondrata.

Dziś sieć “Kondrat Wina Wybrane” działa na zasadach franczyzy i jest obecna w kilku polskich miastach. W swojej ofercie ma zarówno wina za dwadzieścia kilka złotych, jak i alkohole klasy premium kosztujące kilkaset złotych za butelkę.

Kayah

Kayah, oprócz swojej kariery muzycznej, zdecydowała się również postawić na biznes w swojej branży. Piosenkarka jest współwłaścicielką firmy fonograficznej Kayax. Wytwórnia została założona w 2001 roku przez samą wokalistkę i jej menedżera – Tomika Grewińskiego. Początkowo firma Kayax miała wydawać jedynie albumy Kayah, jednak w 2003 roku postanowiono jej nazwą sygnować płyty innych, głównie początkujących wykonawców. Celem wydawców było promowanie muzyki niszowej i awangardowej.

Artyści współpracujący z Kayax

Do dzisiaj Kayax stoi za wydaniem blisko 140 albumów, a wśród nich krążki tak znamienitych artystów, jak:

  • Smolik
  • Maria Peszek
  • Zakopower
  • Artur Rojek
  • Krzysztof Zalewski
  • Hey
  • Monika Brodka
  • Daria Zawiałow
  • Skubas

Mimo, że Kayax na przestrzeni tych lat rozrósł się, rozwinął i sprofesjonalizował, to nigdy nie zatracił swojego rodzinnego charakteru, a ludzie którzy tu pracują są napędzani pasją, energią i miłością do muzyki.

Kinga Rusin Naturalne kosmetyki

Kinga Rusin od zawsze przywoziła kosmetyki z zagranicznych podróży. W końcu więc w 2007 roku zdecydowała się założyć własną firmę naturalnych kosmetyków, której oczywiście jest twarzą. Nazwała ją Pat&Rub. Marka podpisała od razu umowę z siecią perfumerii Sephora i zaczęła podbijać rynek. Szybko stała się najpopularniejszą naturalną marką w Polsce.

Dziś przed Pat&Rub nowe wyzwania. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom coraz bardziej świadomych i wymagających klientów firma Kingi Rusin udoskonaliła receptury. Wzięła ona pod uwagę najnowsze osiągnięcia w dziedzinie naturalnej kosmetologii jak również uwagi fanów marki. W efekcie oddała ona w ręce konsumentów w pełni naturalne kosmetyki, które uwodzą konsystencją i zapachem, są nowoczesne i skuteczne, działają natychmiast po użyciu, i w sposób długotrwały.

W 2019 roku na Instagramie Kinga Rusin pochwaliła się, że w 2018 łączny przychód firmy ze sprzedaży produktów wyniósł 28 milionów PLN a nabyło je ponad 100 tysięcy klientów. Celebrytka zapewnia więc, że jej kosmetykowy biznes jest ponadprzeciętnie dochodowy.

Kuba Wojewódzki

Niewinni Czarodzieje

Kuba Wojewódzki postawił na biznes gastronomiczny. W 2019 roku, wraz z Józefem Krawczykiem założył on restaurację “Niewinni Czarodzieje 2.0”. Jej nazwa nawiązuje do tytułu wybitnego filmu Andrzeja Wajdy z 1960 roku. Lokal znajduje się w warszawskiej Elektrowni Powiśle. Później wspólnicy otworzyli jeszcze jeden lokal w Warszawie oraz we Wrocławiu. W styczniu 2021 roku celebryta poinformował, że zdecydował się odsprzedać swoje udziały wspólnikowi – i to nie dlatego, że sparzył się na prowadzeniu restauracji, ale wpadł na inny biznesowy pomysł.

Otóż, Wojewódzki otworzył klubokawiarnię w Gdyni, a jej nazwa okazała się łudząco podobna do poprzedniego biznesu: “Niewinni czarodzieje 3.0”. Klubokawiarnia mieści się w budynku Gdyńskiego Centrum Filmowego i Gdyńskiej Szkoły Filmowej.

Przyjazne Państwo

To jednak nie jest jedyny biznes celebryty. Dodatkowo, pod koniec października 2020 roku Wojewódzki założył wraz Januszem Palikotem firmę Przyjazne Państwo, która zajmie się sprzedażą napojów alkoholowych i bezalkoholowych z zawartością związków pochodzących z konopi, czyli kannabidiolu (CBD). Pierwszym produktem było piwo BUH. Dziś jest ono dostępne w trzech wariantach, a oprócz niego znajdziemy w ofercie spółki wódkę BUH oraz okowitę BUH.

Adam “Nergal” Darski Mężczyzna obsługiwany w barber shopie

Adam “Nergal” Darski jest właścicielem barber shopu, czyli zakładu fryzjerskiego dla mężczyzn, który specjalizuje się w dbaniu o brodę. Dziś takich miejsc jest w każdym mieście na pęczki, ale w 2014 roku, gdy Nergal startował z biznesem, na polskim rynku była to absolutna nowinka. Artysta cieszy się, że choć w Warszawie jest obecnie ogromna konkurencja, to wciąż przychodzi do niego średnio 50 klientów dziennie. Mężczyźni po prostu pokochali to miejsce i chętnie do niego wracają.

Nergal przyznał nawet, że o tym, iż istnieje taki zawód jak barber dowiedział się kilka miesięcy przed otwarcie lokalu. Tak spodobała mu się myśl o “męskim” wnętrzu, w którym panowie bez skrępowania mogą dbać o zarost, że szybko zgłębił temat i zainwestował w lokal w centrum Warszawy. Co więcej, artysta uważa, że sukces tego miejsca w największej mierze zawdzięcza swojemu wizerunkowi, który kojarzy się z zadbanym zarostem i wystylizowaną, rdzenną fryzurą. Przez to, że warszawski barber shop Nergala osiągnął taki sukces, już w 2016 roku postanowił on otworzyć drugi lokal tego typu – tym razem w Gdańsku.

Krystyna Janda

Kosmetyki Janda

Choć nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, legendarna polska aktorka kinowa i teatralna fantastycznie radzi sobie również w kwestiach biznesowych. Okazuje się, że Krystyna Janda prowadzi dwie działalności. Pierwszą z nich jest marka kosmetyków o nazwie Janda, a drugą – fundacja prowadząca dwa warszawskie teatry. Pierwszy z tych biznesów powstał w 2015 roku. Aktorka jest twarzą marki i występuje w reklamach. Skąd pomysł na ten biznes? Otóż Janda poprosiła, by Cybulski, z wykształcenia chemik, prywatnie jej przyjaciel, skomponował „krem tylko dla niej”. Tak powstał flagowy kosmetyk marki: „Krem Nr 1”. Następnie Janda zdecydowała, że chce nazwać całą linię kosmetyczną swoim nazwiskiem i zacząć je sprzedawać.

Warto jednak mieć na uwadze, że głównym udziałowcem firmy i prezesem firmy jest Jarosław Cybulski, a Janda tylko wspólniczką. Aktorka wzięła jednak na siebie cały aspekt marketingowy marki – bez niej nie osiągnęłaby ona sukcesu. Ponadto, aktywnie uczestniczyła ona w powstawaniu kolejnych receptur. Tak powstała kolekcja 13 pierwszych kosmetyków do pielęgnacji skóry twarzy skierowana dla kobiet dojrzałych. Marka również dba o to, żeby były dostępne w przystępnej cenie. Dziś firma posiada już znacznie szerszą ofertę produktową, ale ceny kosmetyków nadal nie są wygórowane – najdroższe kremy dermoindukcyjne kosztują mniej niż 70 PLN.

Należy również zaznaczyć, że kosmetyki firmy cieszą się dużą popularnością – wiadomo, że w 2016 roku łączny przychód z ich sprzedaży wyniósł 13 milionów złotych, a rok później nawet 2 miliony PLN więcej.

Och Teatr i Teatr Polonia

Działalność Krystyny Jandy nie kończy się jednak na kosmetykach. Od lat aktorka prowadzi również dwa warszawskie teatry – Och Teatr oraz Teatr Polonia. Oba kontrolowane są przez Fundację Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury. Oba miejsca cieszą się dużym uznaniem na kulturalnej mapie Warszawy. W 2017 roku w obu teatrach udało się sprzedać bilety na spektakle o łącznej wartości 16 milionów złotych.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments