Social media i Internet mają ogromną moc. Dzięki nim małe biznesy mają szansę znacznie szybciej zaistnieć i przebić się pomiędzy dużymi firmami. Reklama w social mediach to dzisiaj codzienność. Dlaczego nowi przedsiębiorcy zaczynają w mediach społecznościowych? Jakie możliwości dają nam poszczególne portale i o czym warto pamiętać?
Siła social mediów
Od jakiegoś czasu istnieje stwierdzenie, że jeżeli nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz. Jest w tym trochę racji, ponieważ social media aktualnie prężnie działają w dziale marketingu praktycznie wszystkich firm. Dzięki istnieniu w sieci możemy dotrzeć do masy odbiorców nawet z drugiego końca świata.
Za pomocą social mediów mamy szansę skutecznie zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. Jest to też stosunkowo łatwe, ponieważ potrzebujemy do tego jedynie telefonu lub laptopa z dostępem do Internetu. Prościej mówiąc, możemy dotrzeć do każdego, kto korzysta z mediów społecznościowych naprawdę niewielkim kosztem. Mamy także możliwość obserwowania trendów i budowania relacji z naszymi klientami. Dzięki komentarzom oraz darmowym, dostępnym statystykom, które oferuje nam niemal każdy portal, możemy dokładnie zaobserwować, czym interesują się odbiorcy, a co nie wpada w ich gusta.
Budowanie zasięgów i społeczności
Pierwsze kroki wielu małych biznesów nie są łatwe. Nowi przedsiębiorcy często muszą konkurować z wielkimi firmami, za którymi stoi wiele ludzi oraz naprawdę spory budżet. Wiadomo także, że świeżo powstające przedsiębiorstwa mają na start sporo kosztów. Dotychczas małym biznesom ciężko było przebić się i zaistnieć. Social media wszystko zmieniły.
Małe przedsiębiorstwa dzięki takim portalom jak Facebook, Instagram i TikTok mają szansę przebić się i zabłysnąć pomiędzy gigantami. Stwarza to niesamowite możliwości. Warto też pamiętać, że zarówno Facebook, jak i Instagram pozwala nam obserwować zasięgi i ruchy na naszych profilach.
Zabiegiem, który stosują małe przedsiębiorstwa i który działa cuda, jest budowanie zaufania i zgranej społeczności. Ludzie, którzy polubią mały biznes, bardzo często wspierają go, obserwują i wracają po więcej. Właśnie budowanie społeczności wokół swojej marki jest kluczem do sukcesów. Media społecznościowe pozwalają także dzielić się ofertą przedsiębiorstwa ze swoimi znajomymi, wystarczy tylko przycisk „udostępnij” i już nasze zasięgi rosną.
Social media to mnóstwo możliwości
Na początku warto pamiętać, że istnieć w Internecie możemy na kilku płaszczyznach. Przede wszystkim warto zbudować swoją wizytówkę w Google, tak aby więcej osób mogło do nas dotrzeć.
Poszczególne media społecznościowe dają nam inne możliwości. Facebook to idealne miejsce do bezpośredniego komunikowania się z klientami. Możemy za jego pośrednictwem poinformować o nowych projektach, zmianach w czasie pracy lub najnowszych produktach. Dodatkowo dzięki komentarzom jesteśmy w stanie zaobserwować, co nasi klienci lubią, a czym za bardzo się nie interesują.
Instagram to miejsce, w którym możemy zaprezentować swoje produkty oraz usługi od najlepszej strony, a także przyciągnąć wielu nowych odbiorców. Ładne fotografie naszych produktów zawsze są na plus. Dodatkowo Instagram jest portalem, na którym wiele firm decyduje się bardziej otworzyć i zbudować bliższą więź z klientami. W tym miejscu budujemy swoją pozycję przede wszystkim za pomocą zdjęć i estetycznego profilu. Zarówno Instagram, jak i Facebook oferuje nam obserwowanie swoich zasięgów i budowanie bazy obserwujących. A jak działa TikTok i jak to możliwe, że tak wiele małych firm wybiło się dzięki niemu? O tym już za chwilę!
Krótkie filmiki potrafią zdziałać cuda
Fenomen TikToka dla wielu jest niezrozumiały. W końcu dość szybko swoją popularnością zdominował wszystkie pozostałe media. Coraz więcej dużych firm decyduje się na założenie konta na TikToku, jednak znacznie częściej to małe marki podbijają ten portal.
Bardzo często dopiero zaczynający przedsiębiorcy są jedynymi pomysłodawcami i założycielami firmy. Dzięki temu wokół swojej osoby budują markę na TikToku. Społeczność w tym miejscu jest inna niż ta na Instagramie i Facebooku. Znacznie ciężej zatrzymać widzów na swoim profilu, dlatego tak ważne jest budowanie porozumienia oraz spójnego i ciekawego charakteru swoich TikToków. Mnóstwo osób, które dopiero budują swoją markę, decyduje się na promocję za pośrednictwem tego medium.
Reklama bez kosztów
Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że social media są pewnego rodzaju reklamą, która nie generuje kosztów. Wyjątkiem są sytuacje, kiedy decydujemy się na promowanie naszego posta lub stories.
Aktualnie budowanie profilu w social mediach nie jest kosztowne. Wystarczy co nieco wiedzieć o fotografii i nauczyć się pisać zgrabne i proste teksty. TikTok wymaga od nas trochę pracy przed kamerą, ale odrobina wprawy i możemy stać się prawdziwymi ekspertami od social mediów. Dodatkowo wszystko ułatwia nam fakt, że nie potrzebujemy profesjonalnego sprzętu, na początek wystarczy telefon komórkowy.
Budowanie marki w mediach społecznościowych, a wokół niej oddanej społeczności, to przepis na biznesowy sukces. Wielu przedsiębiorców decyduje się dokładnie na taki zabieg. W końcu nie oszukujmy się, pierwsze kroki nowej firmy na rynku wiążą się przede wszystkim z kosztami, dlatego warto postawić na możliwe najtańsze i najprostsze w realizacji kampanie marketingowe w social mediach.
Całkiem nowa strategia marketingowa
Internet i social media stały się aktualnie naszą codziennością. Wiele osób zaczyna swój dzień od sprawdzenia telefonu i swoich profili w mediach społecznościowych. Nic dziwnego, że właściciele świeżo powstających firm decydują się przede wszystkim na promocję za pośrednictwem social mediów.
Strategia, na którą decydują się małe biznesy, to zazwyczaj budowanie zgranej i zaufanej społeczności. Jest to dobre rozwiązanie, ponieważ pozwala zatrzymać klienta. Dzięki niemu nowi przedsiębiorcy mogą konkurować z biznesowymi gigantami.
Instagram, Facebook oraz TikTok to kanały, które bardzo często są wybierane przez małe biznesy. Każdy z nich daje nieco inne możliwości i pozwala budować relację z klientami na różnych płaszczyznach. Warto pamiętać, że social media pozwalają zaistnieć marce przy praktycznie zerowych kosztach. Założenie i prowadzenie profili jest darmowe, a tworzenie na nie treści stosunkowo łatwe. W większości przypadków wystarczy jedynie smartphone z dostępem do Internetu i jakiekolwiek pojęcie o robieniu zdjęć oraz pisaniu tekstów reklamowych.