Luksusowe marki odzieżowe świata

164

Wiele osób uważa markowe produkty za wyznacznik ich statusu materialnego, swoistą wizytówkę w otoczeniu. To nie stan konta, a luksusowe marki świadczą o dobrobycie. Za sukcesem wielu z nich stoją nie tylko oryginalne projekty, wieloletnia tradycja, dobra jakość produktów oraz ich potencjał w budowaniu statusu, ale również kreatywne i artystyczne kampanie. Jakie luksusowe marki modowe są najwięcej warte, a co za tym idzie, ich znaki towarowe są absolutnie najdroższe? Ranking zostanie przedstawiony poniżej. Czołową dziesiątkę zamyka:

Miejsce 10: Armani

Twórcą jednej z najbardziej uznanych włoskich marek jest Giorgio Armani, który założył dom mody wraz ze swoim ówczesnym partnerem Sergio Galeottim w 1975 roku. Pod szyldem Armaniego funkcjonuje wiele oddzielnych linii, zajmujących się produkcją różnych kolekcji. Flagowa linia marki nosi nazwę właśnie Giorgio Armani. Armani w swojej karierze tworzył projekty na potrzeby filmów, co przyczyniło się do zwiększenia jego popularności oraz ceny jego znaku towarowego. Ponadto kreacje autorstwa projektantów często zachwycają na czerwonym dywanie.

Dziś jest to jedna z najdroższych, najbardziej ekskluzywnych i najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Wyceniana jest na ponad 2 miliardy dolarów.

Miejsce 9: Dior

DiorTen dom mody został założony w 1946 roku przez Christiana Diora we Francji. Dior znany jest z wyrafinowanej elegancji, elegancji, zmodernizowanych i prestiżowych projektów odzieży. Wysokiej jakości produkty zgodne z najnowszymi trendami mody są uważane za symbol zamożności i klasy. Co ciekawe, w ostatnich latach Dior stał się najszybciej drożejącym znakiem towarowym na światowym rynku luksusu. Wynika to z ogromnego wzrostu popularności i rozpoznawalności tej marki na amerykańskim i chińskim rynku. Dior wyceniany jest na 2,5 miliarda dolarów.

Miejsce 8: Dolce & Gabbana

Dolce & Gabbana to włoski luksusowy dom mody założony przez Domenico Dolce i Stefano Gabbana w 1985 roku. Ubrania Dolce & Gabbana chętnie noszą choćby Victoria Beckham, Madonna, Conor McGregor oraz Johnny Depp. Nic więc dziwnego, że jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek, a charakterystyczne D&G jest jednym z najdroższych znaków towarowych na świecie. Firma wyceniana jest na 3,2 miliarda dolarów.

Miejsce 7: Burberry

Burberry to ekskluzywny brytyjski dom mody, założony w 1856 roku przez Thomasa Burberry’ego, zajmujący się produkcją oraz sprzedażą odzieży, perfum i akcesoriów mody męskiej oraz damskiej. Charakterystyczny wzór Burberry jest jednym z najszerzej kopiowanych znaków towarowych na świecie. To marka niezwykle prestiżowa, posiadająca nawet rekomendację Brytyjskiej Rodziny Królewskiej. Słynny trencz Burberry nosiła choćby legendarna Marlene Dietrich.

Marka wyceniana jest na 7,1 miliarda dolarów.

Miejsce 6: Prada

PradaPrada to włoski dom mody założony w 1913 roku w Mediolanie przez Mario Pradę. Na początku swej działalności zajmował się jedynie wyrobem luksusowych skórzanych toreb. Markę na świecie rozsławiła wnuczka założyciela Miuccia Prada, która odziedziczyła firmę w 1978. To ona zdecydowała o rozszerzeniu działalności firmy o linię ubrań haute couture, a potem prêt-à-porter.

Aktualnie kolekcje ubrań marki Prada znane są ze swojej wygody, elegancji, lecz także prostoty. Co zaskakujące, choć znak towarowy Prada plasuje się w czołówce to jednak z każdym rokiem traci na wartości. Obecnie marka wyceniana jest na 8,8 miliarda dolarów.

Miejsce 5: Chanel

ChanelChanel to francuski dom mody, założony przez Coco Chanel w 1909 roku w Paryżu. W latach trzydziestych ubiegłego wieku w ubraniach Chanel pokazywały się wszystkie księżniczki europejskie, łącznie z wielką księżną Marią i baronową Henrykową de Rothschild. Wkrótce o kreacje Chanel upomniało się Hollywood. Coco Chanel uległa namowom, gdy zaproponowano jej milion dolarów za stworzenie dwa razy do roku kolekcji dla wszystkich amerykańskich gwiazd.

W ciągu 100 lat istnienia Chanel stał się czołowym światowym domem mody. Każda kolekcja ubrań staje się gigantycznym hitem i motywem przewodnim danego sezonu, przez co Chanel uważany jest za wyznacznik mody, oraz za jedną z najbardziej wpływowych marek świata.

Znakiem rozpoznawczym marki założonej przez legendarną Coco Chanel jest tweed. Materiał ten występuje w wielu projektach – szczególnie kostiumów, ale również sukienek. “Mała czarna”, która dzisiaj jest uznawana za absolutny klasyk, który każda kobieta powinna mieć w swojej szafie, została wprowadzona do mody przez Chanel. Co więcej, Chanel, jako jedna z nielicznych modowych marek nie decyduje się na masową produkcję swoich kolekcji i nigdy nie obniża cen swojej odzieży.

Chanel wyceniane jest na 9,1 miliarda dolarów.

Miejsce 4: Balenciaga

Balenciaga to niezwykle ekskluzywny dom mody założony w 1917 roku przez hiszpańskiego projektanta Cristóbala Balenciagę w San Sebastián w Hiszpanii. Mężczyzna ten posiadał reputację projektanta o bezkompromisowych standardach i był nazywany przez Christiana Diora “panem nas wszystkich”. Projekty Cristobala Balenciagi zrewolucjonizowały myślenie o kobiecej sylwetce – obszerne baloniaste kształty lub przeciwnie – fasony oparte na kwadracie, niepodkreślające sylwetki. Oversize stał się niejako znakiem rozpoznawczym projektanta oraz wielu późniejszych projektów marki. Współczesne kolekcje nawiązują do wczesnych prac sygnowanych przez założyciela i dominują w modzie ulicznej.

Dziś Balenciaga jest czwartym najdroższym znakiem towarowym na światowym rynku luksusowej odzieży. Marka wyceniana jest na 10 miliardów dolarów.

Miejsce 3: Gucci

GucciGucci to najdroższy i najbardziej rozpoznawalny włoski dom mody. Założony został we Florencji w 1921 roku przez Guccio Gucciego. Początki marki związane są z produkcją toreb bagażowych, a później również torebek, które do dziś są flagowymi produktami Gucci. Model Bamboo do dziś podbija serca tysięcy kobiet na całym świecie. Linia odzieżowa marki ma dwojaki charakter. Z jednej strony oferuje proste fasony eksponujące logo, z drugiej stawia na oryginalne, wzorzyste projekty, często balansujące na granicy ekscentryzmu.

Oprócz torebek ogromną popularnością cieszą się również buty, ekstrawaganckie kostiumy dla kobiet oraz garnitury dla mężczyzn. Marka chętnie współpracuje z gwiazdami, tworząc dla nich kreacje na czerwony dywan. Znak towarowy marki uchodzi za trzeci najdroższy na świecie, a odzież i akcesoria przez nią oferowane sięgają jeszcze wyższych cen – często się więc uważa, że kolekcje tego domu mody są najdroższe na świecie. Gucci wyceniane jest na 18,2 miliarda dolarów.

Miejsce 2: Hermès

Hermès to wyjątkowo luksusowy francuski dom mody, założony przez Thierry’ego Hermèsa w 1837 roku w Paryżu. Ta marka także słynie z torebek. Najbardziej kultowe modele to Kelly Bag, którego nazwa pochodzi od nazwiska księżnej Monako – Grace Kelly; i Birkin – zawdzięczająca nazwę aktorce Jane Birkin. Torebka jest wykonywana ręcznie z najdroższych skór przez jedną osobę od początku do końca i cieszy się niesłabnącą popularnością. Nie jest dostępna do kupienia od ręki, dlatego lista oczekujących na swoją sztukę stale się wydłuża, a cena torebki wzrasta z upływem czasu. Znakiem rozpoznawczym marki są również jedwabne szale i apaszki.

Co ciekawe, uszycie jednej torebki marki wymaga 24 godzin pracy. Z kolei nić potrzebna do utkania 1000 apaszek Hermès ma długość porównywalną do odległości między Ziemią a Księżycem. Nic więc dziwnego, że tak luksusowy znak towarowy jest niemal najdroższym na świecie. Marka Hermès wyceniana jest na 18,3 miliarda dolarów.

Miejsce 1: Louis Vuitton

Louis VuittonNiekwestionowanym liderem zestawienia najdroższych marek odzieżowych świata, już 15. rok z rzędu jest Louis Vuitton. To luksusowy francuski dom mody z centralnym zarządem w Paryżu, stworzony w roku 1854 przez francuskiego rzemieślnika i przedsiębiorcę Louisa Vuittona. W pierwszych latach produkował on tylko ekskluzywne torby, walizki i bagaże.

Dziś charakterystyczne logo złożone ze splecionych ze sobą liter LV jest znane nie tylko pasjonatom mody. Nie zmienia to faktu, że marka wciąż słynie przede wszystkim z damskich torebek, po które wyjątkowo chętnie sięgają największe światowe gwiazdy. Charakterystyczny dla marki jest złoty wzór zawierający miniatury logo, złożony w swego rodzaju szachownicę na brązowym tle. Louis VuittonCo ciekawe, Louis Vuitton jest nie tylko najdroższą, ale także najczęściej podrabianą marką w historii. Tylko mniej niż 1% wszystkich produktów sygnowanych charakterystycznym logo marki nie jest podrabiana. W swojej ofercie Louis Vuitton ma również linię odzieżową, szeroką gamę akcesoriów, takich jak paski czy portfele, a nawet produkty wyposażenia wnętrz.

Jaka jest wartość najdroższej marki odzieżowej świata? Louis Vuitton wyceniany jest na 32,3 miliarda dolarów – jego przewaga nad konkurencją jest więc ogromna.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments