Wczoraj w oficjalnym komunikacie przekazano, że oferta konsorcjum Torpolu (lider konsorcjum) i Intop Warszawa (partner), warta około 4,184 miliarda złotych brutto została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu PKP Polskich Linii Kolejowych.
Informacja ta wywołała wzmożony popyt na akcje Torpolu. W efekcie, ich kurs wzrósł wczoraj o 5,8%. Co więcej, dziś papiery wartościowe spółki drożeją o ponad 4%.
Oferta Torpolu wybrana jako najkorzystniejsza w wielkim przetargu PKP PLK 
Oferta konsorcjum, którego liderem jest Torpol została wybrana w przetargu na realizację “robót budowlanych oraz wykonanie projektu wykonawczego i realizację robót budowlanych na zabudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym, urządzeń kolejowych sieci telekomunikacyjnych, systemu dynamicznej informacji podróżnych na odcinku Katowice Szopienice Płd. – Katowice – Katowice Piotrowice”.
Przetarg ten organizowany był w ramach projektu “Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E 30 i E 65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E 65 na odcinku Będzin – Katowice Szopienice Płd. – Katowice – Katowice Piotrowice”.

Partnerem portalu Portfel Polaka jest Plantwear S.A., polski producent zegarków i biżuterii, oferujący najwyższej jakości produkty wykonane z naturalnych surowców: drewna i kamieni szlachetnych. Odkryj piękno i unikalność modowych dodatków.
Udział Torpolu w konsorcjum wynosi około 70%. W oficjalnym komunikacie podano, że termin realizacji inwestycji został określony na 228 miesięcy od daty rozpoczęcia. Cena oferty złożonej konsorcjum w ramach przetargu wynosi około 3,402 miliarda złotych netto (4,184 miliarda PLN brutto), w tym:
- Zamówienie podstawowe – około 3,374 miliarda złotych netto (4,150 miliarda PLN brutto)
- Opcja nr 1 – około 16,3 miliona złotych netto (20 milionów PLN brutto)
- Opcja nr 2 – około 11,4 miliona złotych netto (14 milionów PLN brutto)
Projekt otrzyma ponad 900 mln euro dofinansowania z CEF 
Warto dodać, że w ubiegłym roku, po aukcji elektronicznej, okazało się, że najniższą ofertę złożyło polsko-chińskie konsorcjum Intercor-Stecol, które realizuje także przebudowę trasy Rail Baltica. W październiku Krajowa Izba Odwoławcza przychyliła się jednak do wniosków przegranych oferentów i unieważniła wybór najkorzystniejszej oferty.
Teraz PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły ponowną ocenę ofert. Tym razem inwestor jako najkorzystniejszą wybrał wyżej opisaną ofertę konsorcjum. Co istotne, projekt ma otrzymać dofinansowanie w wysokości 937 milionów euro z unijnego instrumentu finansowego (CEF), co stanowi 85% oszacowanej wartości prac.
Akcje zwyżkują
Pozyskanie kontraktu wartego ponad 4 miliardy złotych brutto przez konsorcjum, którego liderem jest Torpol, absolutnie nie mogło pozostać niezauważone przez uczestników rynku. I rzeczywiście, od wczoraj możemy zauważyć ogromny wzrost popytu na akcje spółki. W efekcie, ich kurs wczoraj zyskał 5,8%.
Co więcej, dziś papiery wartościowe Torpolu drożeją o kolejne 4,1%, osiągając tym samym najwyższą wartość w swojej historii.
O spółce
Torpol to polskie przedsiębiorstwo zajmujące się budową, modernizacją i remontami infrastruktury szynowe, założone w 1991 roku, z siedzibą w Poznaniu. Od 2014 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Firma specjalizuje się w kompleksowej realizacji obiektów komunikacyjnych: szlaków i stacji kolejowych, torowisk tramwajowych, dróg i ulic oraz obiektów inżynieryjnych wraz z pełną infrastrukturą towarzyszącą.
Spółka świadczy także usługi z zakresu budowy, modernizacji i remontów sieci elektroenergetycznych napowietrznych i kablowych, sygnalizacji świetlnej sterowania ruchem drogowym, oświetlenia ulicznego oraz sieci telekomunikacyjnych, a także usług projektowych dotyczących inwestycji komunikacyjnych transportu szynowego i drogowego.
Początkowo Torpol zajmował się remontami przemysłowych bocznic kolejowych. Z czasem rozszerzył swoją działalność o świadczenie usług dla spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Następnie firma zaczęła prowadzić swoją działalność również na terenie Norwegii.