Netflix informuje użytkowników w Polsce o braku możliwości współdzielenia konta na najpopularniejszej platformie VOD na świecie z osobami, które z nimi nie mieszkają. Firma podała również stawkę za udostępnienie konta dodatkowej osobie.
Netflix zabrania współdzielenia kont w Polsce
We wtorek Netflix poinformował, że rozpoczął rozsyłanie e-maili do użytkowników w Polsce, którzy dzielą się kontem z osobami spoza gospodarstwa domowego. Oto jak brzmi oficjalny komunikat od firmy:
“Twoje konto Netflix jest przeznaczone do użytku w obrębie jednego gospodarstwa domowego. Wszystkie mieszkające w tym gospodarstwie domowym osoby mogą korzystać z serwisu Netflix bez względu na miejsce pobytu – w domu, poza domem czy na urlopie – i skorzystać z nowych funkcji, takich jak 'Przenieś profil’ oraz 'Zarządzaj dostępem i urządzeniami’.
Powyższą wiadomość otrzymują abonenci, którzy zdecydowali się na udostępnienie swojego konta osobom, które na co dzień z nimi nie mieszkają. Od teraz nie będzie to dozwolone.
Netflix sugeruje właścicielom kont, którzy je udostępniają wylogowanie pozostałych użytkowników i zmianę hasła. Nie wiadomo, czy sam zamierza weryfikować takie konta. Nie podano także ostatecznego terminu, w jakim należałoby odciąć od konta użytkowników, z którymi dzielimy nasze konto.
Współdzielenie konta możliwe za specjalną opłatą
Co ciekawe, mimo wszystko dzielenie konta z jedną (w przypadku planu standardowego) lub dwiema (w planie premium) dodatkowymi osobami mieszkającymi pod innymi adresami osobą nadal będzie możliwe.
W tym celu będzie trzeba ponosić miesięczną opłatę w wysokości 9,99 PLN od dodatkowego użytkownika spoza gospodarstwa domowego. Dodatkowy użytkownik będzie miał własny profil, konto i hasło, ale za jego członkostwo będzie płacić osoba, która go zaprosiła.
Co istotne, opcja „Dodanie dodatkowego użytkownika” jest niedostępna dla tych, którzy korzystają z płatności za pośrednictwem partnera. Nie mogą jej użyć także osoby korzystające z planu podstawowego, kosztującego 29 złotych miesięcznie.
Niezadowoleni z nowych przepisów użytkownicy platformy Netflix wytykają firmie, że jeszcze w ramach kampanii reklamowej w 2017 roku na Twitterze głosiła, że “Miłość to dzielenie się hasłem”.