Jak przyciągnąć klienta do sklepu internetowego?

422

jak przyciągnąć klientaProwadząc sklep internetowy i chcąc pozyskać nowe grono klientów oraz utrzymać stałych odbiorców, wielu przedsiębiorców zastanawia się jak przyciągnąć klienta do sklepu internetowego? Istotne jest promowanie.

Otóż czasem nie wystarczy tylko zadbać o odpowiednią pozycję swojej strony w wyszukiwarce, lecz zastosować także szereg innych sposobów, które przyciągną klientów na stronę naszego sklepu internetowego. Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się jak przyciągnąć klienta do sklepu internetowego.

Wizualny odbiór strony sklepu

Pierwsze wrażenie nie liczy się tylko w kontaktach międzyludzkich, ale także w działalności w świecie e-commerce. Klient wchodząc na stronę sklepu online, zwraca uwagę na jego wygląd, który powinien sprawiać, że będzie czuł się komfortowo i dobrze. Wizualny aspekt jest bardzo ważny, jednak konieczne jest także dobre przystosowanie strony dla klientów. Wyszukiwanie powinno być intuicyjne, a cały proces zakupowy łatwy i przyjemny bez nadmiaru informacji, które musi podać klient, aby dokonać zakupu. Pomoże to uniknąć częstej sytuacji „porzuconego koszyka”. Często już kilka pierwszych sekund sprawia, że potencjalny odbiorca wie, czy warto w tym sklepie nabyć dany produkt. Pamiętajmy, pierwsze wrażenie ma znaczenie.

Miejsce wymiany doświadczeń i opinii

Jak przyciągnąć klienta do sklepu internetowego? Dobrym pomysłem, który pomoże stworzyć stałe grono odbiorców, jest forum. Miejsce, w którym będzie funkcjonowała społeczność wymieniająca się własnymi doświadczeniami i opiniami czy też zainteresowaniami niejednokrotnie związanymi z dziedziną, w której funkcjonuje sprzedaż naszego sklepu online. Pomaga to w pozycjonowaniu naszej strony, ale także przyciąga klientów, którzy docenią możliwość pozyskania informacji, uzyskania pomocy czy podzielenia się doświadczeniami.

Blog w obrębie własnego sklepu internetowego

Istnieje wiele sposobów na zareklamowanie własnego biznesu. Można zlecić je influencerom, którzy z chęcią zareklamują nasz sklep i produkty, jednak nie zawsze ich grupa odbiorców jest skłonna do zakupów lub potrzebuje zakupów w naszym sklepie internetowym. Dobrze jest stworzyć zakładkę blogową w swoim sklepie online, która będzie miejscem interakcji pomiędzy klientami i sklepem. Pozwoli to na prezentacje produktów, da możliwość poinformowania o rabatach, promocjach i nowościach. Blog sklepu jest miejscem, które niesie wiele korzyści, np. sklep z sadzonkami, może prowadzić blog ekspercki z artykułami o sposobach sadzenia danych roślin, ich pielęgnacji czy upodobań danych roślin. Pozwoli to także na zareklamowanie produktów, pokazanie zdjęć i przyciągnięcie szerszego grona odbiorców.

Klienci chcą znać opinie innych klientów

Jak przyciągnąć klienta do sklepu internetowego? Koniecznie trzeba pokazać mu, co sądzą inni. Klienci chcą wiedzieć, ile osób robi zakupy w danym sklepie internetowym i czy są zadowoleni z produktów oraz przebiegu całego procesu zakupowego. Buduje to zaufanie i sprawia, że pozbywają się oni wątpliwości odnośnie zakupów w danym sklepie. Warto jest zabiegać o dobre opinie, a klientów, którzy potencjalnie mogliby być nadawcami złych opinii traktować z dużą większą troską i zabiegać o pozytywne załatwienie sprawy. Nawet jedna opinia o złym wydźwięku może odstraszyć duże grono klientów, dlatego konieczny jest odpowiedni przepływ informacji, który sprawi, że klient poczuje się ważny i doceniony. Warto jest budować wizerunek firmy, który wzbudza zaufanie klientów.

Rabaty i promocje

Jednym z czynników przyciągających klientów są oferowane rabaty czy promocje. Odbiorca, widząc, że na pierwsze zakupy dostanie rabat, chętniej wkłada produkty do koszyka i przechodzi przez cały proces zakupowy. Niejednokrotnie możliwość darmowej dostawy przy zakupach za określoną kwotę jest czynnikiem przyciągającym. W sytuacji promocji dobrze jest informować klientów o cenie, jaka była poprzednio i o cenie obowiązującej w danej chwili. Pokazywanie stanu magazynowego również działa mobilizująco na klienta, który widząc niewielką ilość towaru na stanie magazynowym, chętnie dokona zakupu bojąc się, że produkt może się wyprzedać.

Pozycjonowanie

Dla wielu osób, które stosują powyższe zabiegi i nadal nie wiedzą jak przyciągnąć klienta do sklepu internetowego, warto popracować nad pozycjonowaniem, które gwarantuje dużo wyższą sprzedaż i rozpoznawalność marki. Konieczny jest wybór odpowiedniego oprogramowania, które dobrze współpracuje z robotem Google, ale także dobór słów kluczowych, tak aby znajdować się w czołówce wyszukiwania. Potencjalni kupujący najczęściej przeglądają pierwszą lub drugą stronę wyszukiwania, dlatego warto, aby nasz sklep online był widoczny.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments