Gry mobilne – w co grają Polacy w wolnym czasie?

180

Jak współcześnie Polacy lubią spędzać wolny czas? Z całą pewnością kochają grać w gry. Rynek ten, jednak ewoluuje z każdym rokiem. Jeszcze w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych graliśmy głównie na specjalnych automatach do tego przeznaczonych, do których wrzucało się monetę lub żeton, by rozpocząć rozgrywkę. Duże znaczenie miały także działające na podobnej zasadzie gry hazardowe, takie jak niegdyś bardzo popularne 777 gry, czyli maszyny zwane “owocówkami”. Następnie przyszedł czas gier wideo na komputery oraz domowe konsole.

Dziś z kolei najszybciej rozwija się rynek gier mobilnych. W ubiegłym roku przychody z tego sektora wyniosły nawet o 25% więcej niż z innych platform łącznie. Co ważne sięgają po nie nie tylko zapaleni gracze, lecz często również osoby, które z reguły nie interesują się bardziej zaawansowanymi pozycjami. Wynika to podstawowo z faktu, iż smartfon praktycznie cały czas znajduje się pod ręką. Z tego powodu można uruchomić ulubiony tytuł choćby w komunikacji miejskiej w drodze do pracy. W jakie gry mobilne Polacy grają najczęściej? Przekonamy się poniżej:

Candy Crush Saga

Candy Crush Saga to gra logiczna na urządzenia mobilne oraz przeglądarki, wyprodukowana i wydana przez King w 2012 roku. Wydaje się więc, że to już wiekowy tytuł, lecz pomimo upływu lat absolutnie nie traci on na popularności. Rozgrywka składa się z serii dwuwymiarowych poziomów. Na każdym z nich umieszczone są w rzędach różne słodycze. Celem gracza jest przesuwanie ich w taki sposób, żeby w jednym rzędzie lub kolumnie były obok siebie przynajmniej trzy identyczne. Gdy to się stanie, otrzymuje się punkty, pogrupowane słodycze znikają, a na planszy zamiast nich pojawiają się kolejne. Poziom przechodzi się poprzez uzyskanie konkretnej minimalnej liczby punktów przy określonej maksymalnej ilości ruchów.

Warto dodać, że gra jest mocno zintegrowana z Facebookiem. Można w niej rywalizować ze znajomymi w sposób kto zdobędzie więcej punktów na danej planszy. Do tej pory ten tytuł pobrało ponad miliard użytkowników, uruchomiono więcej niż 150 miliardów sesji gry w nią, a 50 milionów graczy każdego dnia przechodzi kilka poziomów. W Polsce, każdego miesiąca Candy Crush Saga jest uruchamiana na ekranach smartfonów rodzimych użytkowników ponad 200 milionów razy. Co ciekawe, aż 69% z graczy stanowią kobiety. Gra jest bezpłatna, posiada jednak system mikropłatności ułatwiający ukończenie kolejnych etapów.

Roblox

Roblox to edukacyjna gra online, określana także jako jako nieskomplikowana platforma do tworzenia gier. Wyprodukowana i wydana została przez studio Roblox Corporation, najpierw na komputery z systemem Windows w 2006 roku, a następnie na urządzenia mobilne (w 2012 roku z systemem iOS, dwa lata później z systemem Android), oraz na konsolę Xbox One. Jednak to właśnie na smartfonach i tabletach gra zyskała największą popularność. Gra mobilna - tworzenie świata

Uczestnicy gry samodzielnie kształtują rozgrywkę poprzez tworzenie postaci, przedmiotów, zadań czy miejsc akcji. Przedmioty używane w grze podlegają prawom fizyki, zbliżonym do praw naturalnych. Możliwe jest udostępnianie własnych map zbudowanych z klocków przypominających klocki Lego. Rozgrywka opiera się na modelu free-to-play, ale gracze mogą również płacić prawdziwymi pieniędzmi za zakup wirtualnej waluty zwanej “robuxem”, umożliwiającej zakup dodatkowych przedmiotów.

Każdego miesiąca Roblox uruchamiany jest na smartfonach polskich użytkowników ponad 420 milionów razy, co czyni go drugą najpopularniejszą grą mobilną na polskim rynku. Łącznie na całym świecie gra została pobrana ponad 400 milionów razy.

Tile Master – Classic Triple Match & Puzzle Game

Co może zaskakiwać, najpopularniejszą grą mobilną w Polsce obecnie jest Tile Master – Classic Triple Match & Puzzle Game. Jest to nieskomplikowana gra typu match-3, wyprodukowana przez Higgs Studio i wydana na urządzenia mobilne w lutym 2020 roku. Zadaniem gracza jest usunięcie wszystkich kafelków z planszy – musimy łączyć trzy elementy z takim samym symbolem. Gdy nam się uda, przechodzimy do kolejnego poziomu. Tytuł ma niespieszny i relaksacyjny charakter – nie ma tutaj limitu czasowego na wykonanie ruchu. Do dyspozycji gracza jest kilka tysięcy poziomów. Rozgrywka jest całkowicie darmowa i działa w trybie offline, jednak pojawiają się w niej reklamy, w tym typu pop-up.

Tile Master na swoich smartfonach zainstalowało ponad 1,3% Polaków. Łącznie tytuł ten został pobrana przez ponad 50 milionów użytkowników na całym świecie, a w naszym kraju jest każdego miesiąca uruchamiana ponad 570 milionów razy, co czyni Tile Master – Classic Triple Match & Puzzle Game grą mobilną, w którą Polacy aktualnie najchętniej grają.

Poprzedni artykułPolski Ład nie ratuje PiS-u?
Następny artykułEryk Łon: inflacja zacznie spadać w 2. półroczu
Redaktor portalu PortfelPolaka.pl. Wiedzę z zakresu rynków finansowych i inwestowania zgłębiał na studiach ekonomicznych. Trader rynku OTC i Forex preferujący handel krótkoterminowy. Entuzjasta statystyki oraz analizy technicznej instrumentów finansowych.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments