Dr Irena Eris rozważa debiut na GPW – prospekt emisyjny złożony

314

Spółka Dr Irena Eris S.A. złożyła prospekt w Komisji Nadzoru Finansowego w związku z rozważaną ofertą publiczną akcji i debiutem na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Grupa jest wiodącym producentem kosmetyków w Polsce – właścicielem znanych marek Dr Irena Eris, Pharmaceris, Emotopic, Lirene i Under Twenty.

Ponadto, Dr Irena Eris jest operatorem trzech luksusowych hoteli SPA oraz właścicielem i operatorem sieci 25 salonów kosmetycznych pod markami Kosmetyczny Instytut Dr Irena Eris oraz Dr Irena Eris Beauty Partner.

Dr Irena Eris zmierza na GPW Kobieta n

Grupa Dr Irena Eris jest na początkowym etapie procesu zmierzającego do przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej (IPO). Prospekt emisyjny został już złożony i oczekuje na zatwierdzenie przez Komisję Nadzoru Finansowego.

Prezes firmy Dr Irena Eris, Paweł Orfinger poinformował dziś, że publiczna oferta akcji ma na celu umożliwienie realizacji strategii Grupy Dr Irena Eris, zarówno w segmencie kosmetycznym oraz w segmencie usług hotelarskich premium. Złożenie prospektu jest początkiem drogi prowadzącej na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, finalne decyzje będą podejmowane dopiero za kilka miesięcy.

Dr Irena Eris chce także zwiększać skalę działalności w segmencie kosmetycznym, zarówno poprzez rozwój organiczny na nowych rynkach zagranicznych, jak i poprzez przejęcia atrakcyjnych marek oraz producentów kosmetyków działających w Polsce lub za granicą, w szczególności w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Plan przeprowadzenia oferty publicznej akcji i debiutu na warszawskiej giełdzie, jest naturalnym krokiem w dalszym, globalnym rozwoju Grupy Dr Irena Eris.

Dr Irena Eris – podstawowe informacje

Dr Irena Eris prowadzi działalność na rynku kosmetycznym od 1983 roku. Wtedy produkowała zaledwie jeden krem. Dziś jest jednym z liderów polskiego rynku kosmetycznego, z markami kosmetyków premium, dermokosmetyków oraz kosmetyków masowych, które chętnie kupowane są w 67 krajach na całym świecie.

Wielką przewagą Dr Irena Eris nad konkurencją w branży kosmetycznej jest doświadczona kadra, własne Centrum Naukowo-Badawcze Dr Irena Eris i nowoczesny zakład produkcyjny, gdzie spółka wytwarza i rozwija zróżnicowaną gamę kosmetyków, skierowanych do bardzo szerokiego spektrum klientek.

Jedyna polska marka w Comité Colbert

Warto również wiedzieć, że Dr Irena Eris jako pierwsza i jedyna polska marka została przyjęta do prestiżowego Comité Colbert – stowarzyszenia najbardziej luksusowych marek, wśród których znajdują się między innymi Chanel, Dior, Louis Vuitton oraz hotele takie jak Hotel Ritz czy Hotel George V w Paryżu.

Obszary działalności Dr Irena Eris Dermokosmetyki

Grupa Dr Irena Eris zatrudnia łącznie 850 osób, z czego 525 pracowników w segmencie kosmetycznym oraz 325 w segmencie usług hotelarskim premium. Jak już zostało wspomniane we wstępie, jest właścicielem znanych marek: Dr Irena Eris, Pharmaceris, Emotopic, Lirene i Under Twenty. To jednak nie wszystko – spółka jest także właścicielem i operatorem sieci salonów kosmetycznych pod markami Kosmetyczny Instytut Dr Irena Eris oraz Dr Irena Eris Beauty Partner.

Ponadto, Grupa jest również operatorem trzech luksusowych hoteli SPA w Krynicy-Zdroju, na Wzgórzach Dylewskich i w Polanicy-Zdroju. W planach jest też budowa kolejnego, pięciogwiazdkowego luksusowego hotelu SPA Dr Irena Eris w Świnoujściu.

Wyniki finansowe

W 2021 roku Dr Irena Eris osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 297,6 miliona złotych, a zysk netto wyniósł 25,72 miliona PLN. Największy udział w przychodach – aż 80,9%, ma segment kosmetyczny. Widoczny jest również wzrost znaczenia eksportu. W 2019 odpowiadał on za 25% obrotów, rok później za 29%, a w 2021 już za 32%.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments