Oszczędność czasu, większy wybór i wygoda – to tylko niektóre czynniki, które mogą przekonywać nas do zakupu samochodu bez konieczności wychodzenia z domu. Według prognoz do 2030 roku aż 7 na 10 nowych samochodów będzie sprzedawanych właśnie w ten sposób.
W ostatnich latach widoczny jest dynamiczny rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce, szczególnie w obszarze zakupu samochodów przez Internet. Zgodnie z raportem Global Automotive Executive Survey, prognozuje się, że do 2030 roku niemal 70 proc. nowych pojazdów będzie nabywanych online. Co więcej, z badań Google Gearshift wynika, że aż 90 proc. osób planujących zakup nowego samochodu pierwsze rozeznanie robi w sieci.
– Internet nie musi nas ograniczać wyłącznie do wyszukiwania i porównywania interesujących nas ofert. Wymarzony samochód możemy kupić bez konieczności wychodzenia z domu – tak jak to robi ponad 90 proc. naszych klientów. Osoby, które zdecydowały się kupić samochód w naszej firmie, doceniają fakt, że wszystkie formalności związane z zakupem bierzemy na siebie, czyli przyjeżdżamy do klientów z umową, rejestrujemy ich nowy samochód i przywozimy go pod wskazany adres. Dzięki temu nasi klienci oszczędzają czas i nie muszą przejmować się formalnościami – komentuje Michał Garyga, Dyrektor Działu Obsługi i Wsparcia Sprzedaży w Superauto.pl.
Oszczędność czasu to niejedyna korzyść płynąca z zakupu samochodu przez Internet. Istotnym aspektem z perspektywy kupującego jest również dostęp do znacznie szerszej oferty pojazdów. Na popularnych platformach, w jednym miejscu znajdziemy oferty samochodów różnych marek, zarówno nowych, jak i używanych. Co więcej, na niektórych z nich auto możemy kupić niezależnie od pory dnia czy nocy. Warto podkreślić, że część platform sprzedażowych umożliwia również porównanie ze sobą modeli, które wzbudzają nasze zainteresowanie. Co więcej, niektóre z nich oddaje również w ręce klientów intuicyjne kalkulatory finansowe, które pozwalają w łatwy sposób obliczyć ratę leasingu, wynajmu długoterminowego czy kredytu.
Decydując się na zakup samochodu online, odchodzą nam również koszty paliwa, które musielibyśmy przeznaczyć na dojazdy do komisów, salonów czy prywatnych sprzedawców. Może się to okazać problematyczna zwłaszcza w sytuacji, w której interesujące nas modele są dostępne w różnych częściach Polski.
W tym roku, według prognoz, możemy spodziewać się wzrostu cen samochodów. Szacuje się, że niektóre modele mogą zdrożeć nawet o 15 proc. Jeśli chcemy zminimalizować wpływ podwyżek na nasz budżet, możemy rozważyć alternatywne formy finansowania, takie jak leasing, wynajem długoterminowy czy kredyt. Warto tu podkreślić, że w niektórych firmach samochód z finansowaniem również możemy kupić siedząc w swoim ulubionym fotelu.
Wiadomo, że kupowanie samochodu przez Internet nie jest jeszcze tak popularne jak tradycyjne odwiedzanie w tym celu salonów czy komisów, więc może jeszcze u niektórych osób budzić pewne obawy zwłaszcza w kwestii płatności online. Dlatego, zanim zdecydujemy się przelać opłatę rezerwacyjną na dany samochód, warto dowiedzieć się więcej o firmie, która ten samochód oferuje. Wystarczy, że przeczytamy dostępne w Internecie opinie na temat danej firmie. Będziemy mieć wówczas jej obraz z perspektywy klientów, którzy mieli już z nią do czynienia.
Oczywiście, że jesteśmy przyzwyczajeni do tego, aby przed zakupem zobaczyć na żywo samochód, który nam się podoba, aby wyłapać ewentualne mankamenty. Niektóre multibrandowe salony działające w sieci znalazły również odpowiedź i na tę potrzebę klientów.
– Zakup samochodu to zazwyczaj spory wydatek, dlatego aby uniknąć rozczarowania, warto wybierać auta od firm, które dokładnie je weryfikują przed wprowadzeniem do oferty. W naszym multibrandowym salonie, oprócz nowych samochodów, oferujemy także auta z drugiej ręki. Dbamy o to, by samochody używane, które można znaleźć na naszej platformie sprzedażowej były nie tylko dokładnie sprawdzone, ale również posiadały kompletną dokumentację, w tym pełną historię serwisową – komentuje Michał Garyga, Dyrektor Działu Obsługi i Wsparcia Sprzedaży w Superauto.pl.
Nie dla wszystkich jest to wystarczające, dlatego firmy specjalizujące się w sprzedaży samochodów przez Internet, na życzenie klientów, dostarczają również materiały wideo wiernie odzwierciedlające faktyczny stan pojazdu. Co więcej, oferują one także możliwość obejrzenia auta na żywo, jednak w takim przypadku zakup przypomina tradycyjną transakcję, przez co tracimy wszystkie korzyści wynikające z zakupu samochodu online.