Dino Polska zaimponowało wynikami kwartalnymi. Akcje zwyżkują

Udostępnij

W czwartek wieczorem spółka Dino Polska opublikowała raport finansowy za trzeci kwartał 2023 roku. Okazało się, że zarówno przychody, jak i zyski tej polskiej sieci handlowej były lepsze od oczekiwań analityków. W efekcie, akcje spółki zyskały w piątek aż 6,9%. Co więcej, dziś drożeją one o kolejne 4,1%.

Zyski i przychody Dino Polska wyższe od rynkowego konsensusu zakupy w sklepie

Z opublikowanego w czwartek wieczorem raportu Dino Polska za trzeci kwartał 2023 roku wynika, że zysk netto grupy w tym okresie wyniósł 424 miliony złotych. Dla porównania, rok wcześniej spółka wygenerowała zysk netto rzędu 339,4 miliona PLN. Co więcej, analitycy spodziewali się wyniku na poziomie 414,2 miliona złotych.

Ponadto, zysk operacyjny Dino Polska w trzecim kwartale 2023 roku wyniósł 558,5 miliona złotych, co również wyraźnie bije wynik rzędu 459,5 miliona PLN osiągnięty w analogicznym kwartale 2022 roku i jednocześnie jest wartością o 2,3% wyższą od rynkowego konsensusu, który wynosił 545,8 miliona złotych.


Plantwear

 

Partnerem portalu Portfel Polaka jest Plantwear S.A., polski producent zegarków i biżuterii, oferujący najwyższej jakości produkty wykonane z naturalnych surowców: drewna i kamieni szlachetnych. Odkryj piękno i unikalność modowych dodatków.

Wybierz biżuterię dla siebie!


Zysk EBITDA Dino Polska w opisywanym kwartale wyniósł zaś 649,5 miliona złotych, co przekłada się na wzrost rok do roku rzędu 21,2%. Co więcej, wartość ta także jest wynikiem wyraźnie wyższym od prognoz analityków, które zakładały 635,6 miliona PLN zysku EBITDA.

Przychody grupy Dino Polska w trzecim kwartale 2023 roku wyniosły z kolei 6,875 miliarda złotych, co oznacza wzrost w ujęciu rocznym o 28,1%, i jednocześnie przewyższa rynkowy konsensus, który zakładał przychody w wysokości 6,853 miliarda PLN.

Warto dodać, że w trzecim kwartale bieżącego roku uruchomionych zostało 68 nowych sklepów Dino. Narastająco od początku 2023 roku otwarte zostały zaś łącznie 184 sklepy. Na dzień 30 września sieć Dino liczyła 2340 marketów.

Zarząd spółki oczekuje, że w 2023 roku całkowita liczba sklepów Dino wzrośnie o kilkanaście procent w stosunku do liczby sklepów z końca 2022 roku. Jak podano, w 2024 roku spodziewane jest podobne tempo wzrostu sieci.

Dino Polska planuje stopniowo budować kompetencje w obszarze e-commerce

Podczas czwartkowej telekonferencji dla inwestorów, Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino Polska przekazał, że Dino chce kupić drogerię internetową eZebra, zamierza stopniowo budować kompetencje w obszarze e-commerce. e-commerce

Dyrektor finansowy Dino Polska oznajmił, że “akwizycja nie zmienia strategii, która pozostaje skoncentrowana na rozwoju sieci Dino. Z drugiej strony spółka wie, że handel internetowy to przyszłość i zamierza stopniowo budować kompetencje w tym obszarze”.

Jak wskazał Michał Krauze, biznes nabywanej przez grupę drogerii internetowej jest rentowny, z potencjałem wzrostu, a Dino ma doświadczenie w handlu takimi kategoriami produktów.

Akcje mocno w górę

Nie ma żadnych wątpliwości, że zarówno wyniki kwartalne, jak i plany Dino Polska zostały bardzo dobrze przyjęte przez uczestników rynku. Popyt na akcje spółki był tak duży, że w piątek ich kurs podrożał aż o 6,9% – i to przy najwyższych obrotach na rynku wynoszących 229 milionów złotych.

Dziś papiery wartościowe Dino Polska nadal wyraźnie pną się w górę. W tej chwili zyskują one 4,1%, a ich kurs osiąga najwyższą wartość od 17 sierpnia.

Wykres akcji Dino Polska

Jakub Bandura
Jakub Bandura
Redaktor portalu PortfelPolaka.pl. Wiedzę z zakresu rynków finansowych i inwestowania zgłębiał na studiach ekonomicznych. Trader rynku OTC i Forex preferujący handel krótkoterminowy. Entuzjasta statystyki oraz analizy technicznej instrumentów finansowych.

Najnowsze

Zobacz również