Polska i Korea Pd. podpiszą umowę o współpracy dotyczącej CPK

193

Przedstawiciele rządów Korei Południowej i Polski podpiszą w piątek porozumienie o współpracy między obydwoma krajami w obszarze inwestycyjnym i gospodarczym. Równocześnie nastąpi uroczyste złożenie podpisów pod umową z Portem Lotniczym Incheon w Seulu, czyli doradcą strategicznym Centralnego Portu Komunikacyjnego, podała spółka CPK, odpowiedzialna za budowę lotniska.

„W piątkowym hybrydowym wydarzeniu wezmą udział przedstawiciele obu rządów, m.in. premier Korei Południowej Chung Sye-kyun. Wśród uczestników znajdą się też m.in. wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała, południowokoreański minister ziemi, infrastruktury i transportu Byeon Chang-heum, a także prezesi CPK i Lotniska Incheon: Mikołaj Wild i Kim Kyung-wook” – czytamy w komunikacie.

Incheon to główne międzynarodowe lotnisko Korei Południowej i absolutna czołówka wśród portów przesiadkowych. Zajmuje ono czwarte miejsce w aktualnym rankingu Skytrax, zestawieniu najlepszych portów przesiadkowych świata, przypomina CPK.

Jako doradca strategiczny Incheon zapewni CPK wiedzę i doświadczenie niezbędne do zaplanowania i zaprojektowania nowego portu lotniczego. Czas trwania umowy na doradcę strategicznego CPK to trzy lata. Jej koszt to 3,5 mln euro. Kontrakt obejmuje okres planowania, projektowania i wykupu gruntów.

„Polska i Korea Południowa zadeklarują współpracę nie tylko w ramach transferu wiedzy podczas planowania i projektowania CPK, ale też szerzej: na poziomie międzyrządowym: inwestycyjnym i gospodarczym” – czytamy także.

Lotnisko Incheon zostało otwarte w 2001 r. Decyzja o budowie została podjęta po Igrzyskach Olimpijskich w Seulu w 1988 r. w związku z niewystarczającą przepustowością lotniska Gimpo. Incheon znajduje się na wyspie Yeongjong-Yongyu, 52 km od centrum Seulu (CPK zostanie zbudowany 37 km od centrum Warszawy). W 2019 roku Incheon obsłużył ponad 71 mln pasażerów.

CPK to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. Według aktualnych założeń, Port Solidarność w pierwszym etapie będzie mógł obsługiwać do 45 mln pasażerów rocznie.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments