Co irytuje Polaków na zakupach?

104

Polscy konsumenci robią zakupy w wielu różnych sklepach, w zależności od potrzeb. Najczęściej – dwa razy w tygodniu, chodzą do dyskontów i małych sklepów osiedlowych. Na większe zakupy Polacy wybierają się zazwyczaj tylko raz w miesiącu – wtedy z reguły zmierzają do hiper- i supermarketów. Zakupy nie muszą jednak należeć do przyjemnych czynności. Co najczęściej Polaków irytuje w sklepach, podczas kupowania produktów? Czy zakupy online także bywają frustrujące? Okazuje się, że problematycznych aspektów dotyczących robienia zakupów jest naprawdę wiele, o czym przekonamy się poniżej:

Co irytuje klientów na zakupach? Zirytowana konsumentka wykonująca gest "facepalm"

Tłok i kolejki największym problemem

W pierwszej kolejności Polaków na zakupach irytuje tłok. Na tę niedogodność w sklepach skarży się aż 98% konsumentów. Jak łatwo się domyślić, ogromnie uciążliwy problem, na który zwraca uwagę aż 98% kupujących, stanowią długie kolejki.

Pozostałe irytujące kwestie na zakupach

Kolejną bardzo poważną niedogodnością są częste zmiany w układzie sklepu i rozmieszczeniu produktów. To znaczący problem dla 97% Polaków, tym bardziej, że skutkuje on trudnościami ze znalezieniem produktów w danym dziale. Dla 96% klientów ogromną niedogodność stanowi z kolei zbyt mały parking lub jego brak.

Jakie kolejne kwestie uniemożliwiają robienie satysfakcjonujących zakupów? Kupujących ogromnie irytują sytuacje, gdy inne ceny produktów podane są na półce, a inne przy kasie podczas dokonywania transakcji. Na problem ten zwraca uwagę aż 96% konsumentów. Co więcej uznają go oni za najważniejszy w obszarze cen i promocji.

Jaki jest kolejny istotny problem? Co może zaskakiwać, aż 95% klientów jest sfrustrowanych błędnym oznaczaniem działów w sklepach. 93% kupujących skarży się natomiast na zbyt mały wybór produktów. Co ciekawe, także 93% konsumentów narzeka na zbyt wąskie alejki przy kasach, utrudniające rozpakowanie zakupów i przemieszczanie się z wózkiem.

Z kolei 92% Polaków za irytującą uważa zbyt małą różnorodność produktów z danej kategorii. Irytujące są także etykiety cenowe umieszczone w złym miejscu, promocyjna cena wyższa niż regularna czy brak towarów w promocyjnych cenach w czasie trwania promocji.

Okazuje się także, że aż 91% klientów irytują nieuprzejmi sprzedawcy, zwłaszcza tacy, którzy nie zwracają na nich uwagi. Strefa kas to kolejny newralgiczny punkt w organizacji sklepu. Z kolei, jeśli chodzi o małe sklepy osiedlowe, to ponad połowę klientów wciąż frustruje fakt, że możliwa jest płatność tylko gotówką, ponieważ nadal nierzadko nie posiadają one terminalu do obsługi kart płatniczych.

Co irytuje Polaków w robieniu zakupów online?

Największym problemem reklamy

W minionym roku aż 92% Polaków z dostępem do Internetu zrobiło zakupy online. Okazuje się, że ten sposób nabywania produktów, choć bardzo wygodny, to także nie jest pozbawiony niedogodności. Klientów robiących zakupy na platformach e-commerce irytują w bardzo dużym stopniu nachalne reklamy. Takiej odpowiedzi udzieliło ponad 60% ankietowanych Polaków. Jakie ich rodzaje najbardziej frustrują konsumentów? Skarżą się oni na wyskakujące (15% kupujących udzieliło takiej odpowiedzi), promujące produkty które nas nie interesują (13%), powtarzające się (13%) albo próbujące nam po raz kolejny wcisnąć zakupiony wcześniej towar (11%).

Pozostałe irytujące aspekty zakupów online Zirytowana kobieta robiąca zakupy online

Co więcej, ponad połowę konsumentów wkurzają także wolno ładujące się strony sklepów. Aż 9 na 10 klientów opuszcza witrynę e-commerce, gdy stwierdzi że ładuje się ona zbyt długo. To jednak na koniec niedogodności związanych z zakupami online, na które narzekają konsumenci. Klientów irytuje również skomplikowany proces rejestracji konta użytkownika a także konieczność jego założenia w sklepie internetowym, by zrobić zakupy – skarży się na to aż 29% kupujących. Kolejnymi problemami są: długi czas oczekiwania na przesyłkę (37%), wysoki koszt dostawy oraz nagminne pomyłki przy wysyłaniu zamówionych produktów (21).

Polaków irytują również skomplikowane i nieprzejrzyste strony internetowe (12%), brak ulubionych metod płatności (12%), utrudniony kontakt z obsługą klienta (10%), brak mobilnej wersji sklepu (5%), brak konkretnej specyfikacji produktu i jego opisu oraz nieintuicyjna wyszukiwarka produktów, z której trudno się korzysta.

Opłaca się reagować na narzekania klientów

Warto dodać, że aż 21% Polaków już nigdy nie wraca do sklepu internetowego, na którym się zawiedli. Ponad połowa kupujących w takiej sytuacji finalizuje swoje zakupy u innego sprzedawcy.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments