Biedronka rośnie dzięki pandemii w siłę?

148

Portugalska spółka Jeronimo Martins opublikowała właśnie raport finansowy za pierwszy kwartał 2020 r. Okazuje się, że mimo kryzysu Biedronka radzi sobie bardzo dobrze. W pierwszych trzech miesiącach spółka za pomocą swoich sklepów sprzedała towary o wartości aż 3,3 mld euro, czyli ok. 15 mld zł. Dane wyglądałyby jeszcze lepiej, gdyby nie późniejsze obostrzenia rządowe.

Biedronka rośnie w siłę

Sprzedaż sieci wielkopowierzchniowych sklepów spożywczych Biedronki wyniosła w polskich złotówkach ok. 15 mln. Oznacza to wzrost sprzedaży o około 11 proc.

Patrząc już na miesiące widać, że marcu sprzedaż była już jednak bardzo zróżnicowana. Spółka podała w komunikacie informację, że pierwsza połowa marca to gwałtowny wzrost sprzedaży. Zapewne to efekt szału zakupowego, jaki wszyscy wiedzieliśmy dwa miesiące temu, gdy konsumenci szturmowali sklepy w obawie przed pandemią koronawirusa.

Dalszym efektem szturmów na sklepy były spadki sprzedaży w 2. połowie marca. Możliwe, że powodem były decyzje władz. Rząd wprowadził wtedy ograniczenia dotyczące liczby osób przebywających jednocześnie w sklepie. Ponadto skrócono godziny otwarcia.

Na koniec marca w skład sieci wchodziło 3010 sklepów. W pierwszym kwartale Spółka otworzyła 11 nowych dyskontów, a 3 z istniejących zostały zamknięte.

Kwiecień

Spółka podała przy okazji także informacje szacunkowe dot. sprzedaży w kwietniu. To w tym miesiącu wprowadzone zostały bardzo drastyczne ograniczenia co do ilości osób w sklepie oraz ograniczenia wiekowe dla osób, które chciały robić zakupy pomiędzy 10:00 a 12:00 (w tych godzinach w sklepach mogły przebywać jedynie osoby starsze). Warto przypomnieć też, że zgodnie z rozporządzeniem rządu, na jedną otwartą kasę mogło przypadać nie więcej niż 3 klientów w sklepie ( w okresie od 1 do 19 kwietnia). Pod dyskontami ustawiały się więc w konsekwencji gigantyczne kolejki, które mogły bardzo skutecznie odstraszać pozostałych klientów do robienia zakupów akurat w tym punkcie handlowym.

Tu jednak mamy paradoks. Mimo takich ograniczeń, w analizowanym okresie sprzedaż w sklepach rosła. Biedronka zanotowała wzrost o 6,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Tempo wzrostów było zatem nieco wolniejsze niż na początku roku.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments