„Barbie” najbardziej dochodową produkcją Warner Bros.

Udostępnij

Film „Barbie” jest obecnie najbardziej dochodową produkcją w historii Warner Bros. Film wyreżyserowała Greta Gerwig. Poprzednim największym hitem firmy była „Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część II”.

„Barbie” to super-produkcja Warner Bros.

Jak podała firma Comscore film „Barbie” zarobił już o 767 505 dolarów więcej niż ostatnia część sagi o Potterze. Do poniedziałku sprawił, że jej twórcy zainkasowali aż 1 341 854 460 dolarów.

– Kiedy pojawiły się pierwsze zapowiedzi filmu „Barbie” nikt nie spodziewał się, że stanie się on globalnym fenomenem – powiedział mediom starszy analityk w Comscore Paul Dergarabedian. Dodał jednak, że seria „Harry Potter” i sukces jej ostatniej to efekt wielu lat pracy i niejako suma sukcesów poprzednich części. „Barbie” to zaś pierwszy film z potencjalnej serii.

Sukces w USA

To nie koniec. Film „Barbie” pobił też rekord podczas swojej weekendowej premiery. Okazało się, że obraz pomógł zainkasować swoim twórcom aż 155 milionów USD w ponad 4200 lokalizacjach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

„[Greta] Gerwig scementowała historię kasową, gdy jej „Barbie w kolorze waty cukrowej zarobiła 155 mln dolarów w pierwszy weekend. Stanowi to największe otwarcie w historii filmów wyreżyserowanych przez kobietę” – podał magazyn „Variety”.

Co ciekawe, poprzedni taki rekord weekendowego otwarcia filmu, który wyreżyserowała kobieta, był związany z filmem „Captain Marvel” (w reżyserii Anny Boden). W 2019 roku zarobił 153 mln USD. Jak widać, „Barbie” prześcignęła go o niewielki procent. Dobrze przez pierwsze dni projekcji radziła sobie też Patty Jenkins ze swoją „Wonder Woman”. W 2017 roku film zarobił w czasie pierwszego weekendu 103 mln dolarów.

Fenomen „Barbie” i „Oppenheimer” określa się mianem „Barbenheimer”. Dwie produkcje znów dają nadzieję na odrodzenie się Hollywood, które wiele straciło ze swojego czaru po pandemii COVID-19 – zupełnie, jakby część ludzi przyzwyczaiła się do streamingu, a zniechęciła do kina.

„Dzięki fenomenowi „Barbenheimera” setki tysięcy kinomanów zdecydowało się obejrzeć „Barbie” i dramat historyczny Christophera Nolana „Oppenheimer”. (…) Był to nie tylko największy ogólny weekend kasowy od czasu pandemii, ale także czwarty co do wielkości wspólny weekend wszechczasów” – czytamy na łamach „Variety”.

Jacek Walewski
Jacek Walewski
Redaktor naczelny serwisu PortfelPolaka.pl. Pasjonat gospodarki i przemian, jakie w niej zachodzą. Publicysta oraz promotor walut cyfrowych i technologii blockchain.

Najnowsze

Zobacz również