Grupa wprowadza markę B&O do Afryki oraz otwiera dwa nowe salony firmowe B&O na swoich rynkach.
ASBISc Enterprises Plc, wiodący dystrybutor z wartością dodaną, deweloper i dostawca produktów, rozwiązań i usług ICT oraz IoT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), dzięki bardzo dobrym wynikom sprzedaży rozszerzył umowę o współpracy z globalną, luksusową marką audio Bang & Olufsen.
Umowa o współpracy z Bang & Olufsen została podpisana w 2020 r. i objęła Europę Środkowo-Wschodnią oraz kraje Wspólnoty Niepodległych Państw, z wyłączeniem Rosji. W październiku 2023 r. umowa została rozszerzona o region Afryki i objęła 15 krajów, w tym m.in.: Kenię, Tanzanię, Zimbabwe, Wybrzeże Kości Słoniowej, Mauritius, Nigerię i RPA.
W ramach rozszerzonej współpracy ASBIS otworzył niedawno dwa kolejne salony z produktami Bang & Olufsen pod marką TM PrestigioPlaza. Pierwszy zlokalizowany jest w Limassol na Cyprze, drugi w Azji Centralnej, w największym mieście Kazachstanu – Ałmaty, oba w bardzo prestiżowych lokalizacjach.
Obecnie ASBIS zarządza trzema salonami oferującymi produkty Bang & Olufsen i zamierza dalej rozwijać tę sieć w Afryce i wprowadzać ją na rynki regionu Kaukazu.
Pierwszy z dwóch nowych salonów Bang & Olufsen został otwarty w luksusowym Hotelu City of Dreams Mediterranean w Limassol na Cyprze, w którym znajduje się też kasyno, wysokiej klasy restauracje oraz sklepy luksusowych marek, jak m.in.: Louis Vuitton, Dolce&Gabbana, Cartier, Hublot czy Breitling. W salonie znajdują się strefy demonstracyjne z domowymi systemami audio ze zintegrowanymi telewizorami, rozwiązania do obsługi wielu pomieszczeń jednocześnie oraz strefy z przenośnymi głośnikami i słuchawkami. Salon ten jest jedynym miejscem na Cyprze, w którym dostępne są limitowane kolekcje Bang & Olufsen, takie jak The Ferrari Collection, która została wprowadzona na rynek w 2023 roku.
Drugi nowo otwarty salon i showroom Bang & Olufsen powstał w Kazachstanie i znajduje się w Esentai Mall w mieście Ałmaty, które liczy około 2 mln mieszkańców. Do 1997 roku Ałmaty było stolicą Kazachstanu, obecnie stanowi ono główny ośrodek przemysłowy, kulturalny i naukowy kraju: znajduje się w nim Akademia Nauk oraz liczne uczelnie. Esentai Mall, w którym został otwarty nowy showroom Bang & Olufsen, to jedyne luksusowe centrum handlowe w Azji Środkowej, które oferuje wyjątkową atmosferę zakupów i rozrywki. W Esentai Mall znajdują się salony luksusowych marek, takich jak m.in.: Louis Vuitton, Prada, Dior, Moncler oraz trzypoziomowy sklep Saks Fifth Avenue i galeria biżuterii.
Z okazji otwarcia showroomu Bang & Olufsen w Ałmaty ASBIS przygotował szereg kulturalnych atrakcji, m.in. specjalny spektakl we współpracy z Państwowym Muzeum Sztuki im. A. Kastejewa w Kazachstanie oraz interaktywną wystawę, na której odwiedzający centrum handlowe będą mogli nie tylko zobaczyć, ale i usłyszeć dźwięk sztuki.
„Marka Bang & Olufsen była pierwszą ekskluzywną marką z segmentu Hi-Fi, z którą rozpoczęliśmy współpracę, dlatego bardzo jesteśmy wdzięczni za zaufanie, Jestem przekonany, że doskonałe produkty Bang & Olufsen w połączeniu z naszym szerokim pokryciem geograficznym, ponad 30-letnim doświadczeniem rynkowym z zakresu dystrybucji oraz zaangażowaniem i determinacją w promowaniu tej marki na naszych rynkach, są kluczem do naszego wspólnego sukcesu” – powiedział Serhei Kostevitch, CEO Grupy ASBIS.
—————————————————————————————————-
O Grupie ASBIS (GPW: ASB)
ASBIS Group jest wiodącym dystrybutorem z wartością dodaną, deweloperem i dostawcą produktów, rozwiązań i usług ICT oraz IoT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) z lokalnymi operacjami w Europie Środkowo-Wschodniej, republikach bałtyckich, krajach byłego Związku Radzieckiego, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.
Działalność ASBIS opiera się na trzech filarach:
1. Dystrybucji sprzętu i oprogramowania komputerowego stosowanego przez klientów w biurach i ośrodkach przetwarzania danych, jak również elektroniki użytkowej poprzez:
a. Sieci detaliczne i sklepy internetowe
b. Resellerów współpracujących z małymi i średnimi przedsiębiorstwami
c. Bezpośrednio do dużych przedsiębiorstw.
2. Pełnym zakresie działalności w obszarze produktów najwyższej światowej klasy – od naukowej działalności badawczo-rozwojowej poprzez projektowanie i inżynierię, tworzenie oprogramowania i firmware, aż po produkcję i marketing produktów i rozwiązań IT i obsługujących internet rzeczy (IoT) pod markami własnymi
a. Aeno (inteligentne urządzenia domowe z sektora małego AGD).
b. Canyon (inteligentne zegarki, power banki, akcesoria do komputerów i urządzeń mobilnych)
c. Cron Robotics (budowa własnych rozwiązań w segmencie robotyki, w tym cobotów)
d. Lorgar (akcesoria do gier oraz przesyłania strumieniowego)
e. Perenio (platforma IoT, routery IoT, aplikacje i urządzenia peryferyjne dla inteligentnego biura/domu, inteligentnego zdrowia)
f. Prestigio (inteligentne urządzenia i akcesoria, innowacyjne rozwiązania dla biznesu i edukacji itp.)
g. Prestigio Solutions (innowacyjne rozwiązania technologiczne dla biznesu i segmentu edukacji)
3. Kompleksowych projektach sprzedaży rozwiązań do dużych przedsiębiorstw za pośrednictwem rozbudowanych sieci Integratorów Systemów i Resellerów Wartości Dodanej.
ASBIS powstał w 1990 roku na Białorusi, w 1995 roku Spółka została zarejestrowana na Cyprze i od tego czasu prowadzi działalność z tego kraju. Firma posiada 2 główne centra dystrybucyjne na świecie zlokalizowane w Czechach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz 2 regionalne centra dystrybucyjne (Gruzja, RPA), filie w 34 krajach, ponad 2 500 pracowników i około 20 000 aktywnych klientów w 60 krajach na całym świecie. W 2022 roku Grupa zrealizowała sprzedaż na poziomie blisko 2,7 mld USD.
Akcje Spółki są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od października 2007 r. pod symbolem „ASB” (ASBIS).
Nowości i więcej informacji można znaleźć: