2023 rokiem iPhone’a – Apple po raz pierwszy w historii liderem rynku smartfonów

Udostępnij

Apple po 12 latach przerwał dominację Samsung Electronics na rynku sprzedaży smartfonów. W 2023 roku producent iPhone’ów osiągnął 20,1% udziałów w globalnym rynku smartfonów, wyprzedzając koreańskiego rywala, który zakończył miniony rok z udziałem na poziomie 19,4%.

Apple sprzedał ponad 234 mln iPhone’ów w 2023 roku Apple iPhone

Według danych International Data Corporation (IDC), w 2023 roku Apple stał się największym sprzedawcą smartfonów na świecie, wyprzedzając Samsunga.

Warto dodać, że gigant z Cupertino po raz pierwszy w historii został liderem rynku smartfonów pod względem sprzedanych sztuk. Przez poprzednie 12 lat mieliśmy bowiem do czynienia z dominacją Samsunga, zaś w 2010 roku najwięcej smartfonów sprzedała Nokia.

Warto wiedzieć, że pod względem przychodów i zysków amerykański gigant technologiczny dominował na tym rynku już wcześniej. Teraz do najlepszych wyników dołączyła również największa sprzedaż.

W ubiegłym roku Apple sprzedał bowiem aż 234,6 miliona iPhone’ów. W tym samym okresie Samsung sprzedał zaś 226,6 miliona sztuk smartfonów. International Data Corporation twierdzi, że kluczową rolę w tym wyścigu odegrał odegrał iPhone 15, którego premiera miała miejsce we wrześniu zeszłego roku.

Sukces Apple tłumaczony jest przede wszystkim rosnącym trendem w zakresie smartfonów z segmentu premium, których udział po raz pierwszy w historii przekroczył 20% rynku.

Według danych International Data Corporation, sprzedaż telefonów marki Samsung spadła w zeszłym roku o 13,6%, podczas gdy sprzedaż smartfonów firmy Apple wzrosła o 3,7%. Łącznie globalna sprzedaż smartfonów w 2023 spadły o 3,2%, do 1,17 miliarda sztuk.

Chińscy producenci gonią Apple i Samsunga

Z danych International Data Corporation wynika również, że kolejne miejsca na liście sprzedaży smartfonów zajęli chińscy producenci: Xiaomi, OPPO i Transsion. Firmy te zdobyły odpowiednio: 1,5%, 8,8% oraz 8,1% udziałów w rynku smartfonów.

Eksperci branżowi uważają, że najnowsze dane International Data Corporation stanowią znaczący psychologiczny cios dla Samsunga, który w 2024 roku z pewnością podejmie wzmożone działania, by odzyskać swoją wiodącą pozycję.

Oczekuje się zatem, że rywalizacja na rynku smartfonów w 2024 roku nabierze na intensywności. Samsung stoi przed wyzwaniem, jakim jest skuteczna odpowiedź na strategię Apple, która zwiększa lojalność konsumentów do swoich produktów. Huawei

International Data Corporation zauważyło również, że fragmentaryzacja rynku urządzeń z Androidem przynosi korzyści Apple. IDC twierdzi bowiem, że sukces dobrze przyjętych smartfonów Huawei w Chinach miał istotny wpływ na spadek sprzedaży smartfonów Samsunga.

Jakub Bandura
Jakub Bandura
Redaktor portalu PortfelPolaka.pl. Wiedzę z zakresu rynków finansowych i inwestowania zgłębiał na studiach ekonomicznych. Trader rynku OTC i Forex preferujący handel krótkoterminowy. Entuzjasta statystyki oraz analizy technicznej instrumentów finansowych.

Najnowsze

Zobacz również