WTT S.A. rozwiąże problem pacyficznej wyspy śmieci dzięki ZEWE? Rozmowa z prezesem spółki

149

WTT jest to firma, która działa na rynku ponad 20 lat i w tym czasie udało jej się opracować m.in. innowacyjną w skali świata technologię ZEWE, która pozwala na całkowite pozbywanie się śmieci, wytwarzając przy tym również wodór. Technologia ta wpisuje się w panujące w Unii Europejskiej zielone trendy, jak również w przyszłości mogłaby być użyta np. do rozwiązania problemu wielkiej pacyficznej wyspy śmieci, wskazuje Krzysztof Nieć, rozmówca Comparic24.

  • WTT opracowało innowacyjną technologię ZEWE.
  • Pozwala ona na całkowitą eliminację odpadów w procesie spalania.
  • Produktem tego procesu jest również wodór, który może być wykorzystany w innych gałęziach gospodarki.
  • WTT S.A. rozpoczyna emisję akcji serii B w przededniu wejścia na NewConnect

WTT S.A. i unikatowa technologia ZEWE

– Nie jesteśmy firmą, która zajmuje się monotechnologią, jakąś jedną upatrzoną technologią. Firma ma długie tradycje. W tym pierwszym okresie strategii wzrostu organicznego budowała swoje kompetencje poprzez szereg kontraktów integrujących różne technologie. To zestawienie tych technologii, te doświadczenia projektowe i technologiczne wprowadziły firmę w kierunku wypracowania własnych technologii. – przedstawia Krzysztof Nieć, Prezes Zarządu WTT SA.

– Ta technologia, którą w tej chwili kładziemy na rynek, to jest technologia flagowa dla nas, jest najbardziej zaawansowana, jest najmocniej potrzebna, jest też najbardziej prospektowa dla nas i te przyszłe korzyści ekonomiczne najbardziej nam przynosi, w związku z tym na niej się koncentrujemy. Oczywiście w tle, w tej perspektywie dłuższego czasu, oczywiście będziemy przygotowywać kolejne technologie, która spółka przez te kilkanaście lat dopracowywała. – dodaje także.

Jak słyszymy na antenie Comparic24, firma posiada szereg własnych rozwiązań, w tym przełomową technologię ZEWE, która pozwala na całkowitą eliminację odpadów, a nie tylko zmniejszenie ich objętości. Technologia ta otwiera pewną nową drogę w sposobach utylizacji odpadów, co jest niezwykle istotne w kontekście proekologicznych planów snutych zarówno przez Unie Europejską, jak i Polskę.

Technologia usunie pacyficzną wyspę śmieci?

– Jest pewna cecha tej instalacji, która jest wielką zaletą, to jest układ kontenerowy, czyli ona może być bardzo łatwo instalowana, łatwo zmieniana, swoje miejsce może zmienić. Nie wymaga jakiś bardzo dużych prac i nakładów przygotowania, nie wymaga wielkich hal. Rzeczywiście ten układ kontenerowy pozwala na lokowanie tego typu funkcji, bo tak bym to powiedział, czyli utylizacji bez żadnych kolejnych odpadów w miejscach trudnych. Może to być gdzieś na końcu linii produkcyjnych w zakładzie przemysłowym, może to być w miejscach powstawania odpadków komunalnych. – podkreśla Krzysztof Nieć, Prezes Zarządu WTT SA.

– Co więcej, mamy pewne też pomysły na to, żeby instalować w miejscach w takich spektakularnie trudnych ekologicznie, gdzie można łatwo dowieźć, można to na przykład na statek zainstalować i dopłynąć gdzieś. Więc potencjał tej technologii, tego rozwiązania jest bardzo duży. – dodaje także.

Warto wskazać, że oferowana przez spółkę technologia mogłaby w przyszłości zostać wykorzystana do likwidacji tzw. pacyficznej plamy śmieci, choć oczywiście po drodze jest jeszcze wiele kroków do wykonania. Niemniej potencjał do wykorzystania technologii, jak podkreśla rozmówca Comparic24, jest bardzo szeroki w świecie pełnym wyzwań ekologicznych.

Logika technologiczna omawianej instalacji jest taka, że bierzemy różnego rodzaju odpady, które następnie są spalane w bardzo wysokiej temperaturze. Ze względu na osiągane wartości nie ma dużej różnicy, jakie dokładniej umieścimy tam odpady, ponieważ zasadniczo wszystkie ulegną procesowi rozkładu, organika w tych odpadach ulega rozkładu do gazu syntezowego. Warto zaznaczyć, że w trakcie tej produkcji tworzony jest również wodór, co jest dodatkowym atutem, patrząc na deklarację w sprawie przyszłości paliw w transporcie.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments