Jaka przyszłość czeka przedsiębiorców po koronawirusie?

258

FinTech oraz InsurTech to wszelkiego typu innowacje finansowe. W dniach 18-19 marca odbędzie się FinTech & InsurTech Digital Congress poświęcony trendom w rozwoju technologii dla sektora finansowego i ubezpieczeniowego. To elitarne forum wymiany myśli pozwoli zainteresowanym dowiedzieć się o innowacjach, które szykują nam te branże. Czy FinTech zyska na pandemii COVID-19? Na jaką przyszłość przedsiębiorcy powinni się przygotować po koronawirusie? O tym Joannie Buczyńskiej opowiedział Rafałem Plutecki – Head of Banking & Insurance w CRIF Poland. Rozmowa jest dostępna na kanale Comparic News, a poniżej zaprezentowane zostaną najważniejsze informacje, które mogliśmy w niej usłyszeć:

Przedsiębiorcy po koronawirusie – rozmowa z Rafałem Pluteckim

Jaki będzie temat prelekcji Rafała Pluteckiego na wydarzeniu FinTech & InsurTech Digital Congress?

Na wydarzeniu spotkamy się ze specjalistami z branży znającymi rynek FinTech i zastanowimy się w jaki sposób rynek może odpowiedzieć na sytuację post-COVIDową. Czy będzie czekać nas konsolidacja? Czy techniczne zmiany, innowacje i digitalizacja pozwolą firmom przetrwać i się rozwijać? Z jakimi kłopotami firmy będą mogły się borykać? Te tematy zostaną poruszone na prelekcji.

Jak Rafał Plutecki ocenia rozwój i cyfryzację sektora finansowego i ubezpieczeniowego?

Od kilku lat możemy zaobserwować, że FinTechy charakteryzują się dużo większą dynamiką i szybciej podejmują decyzje. W związku z tym ten sektor potrafi zaistnieć na rynku. Z kolei firmy ubezpieczeniowe nie są tak zaawansowane technologiczne, jak sektor bankowy, jednak w ostatnich latach wyraźnie one nadrabiają te różnice i obecnie inwestycji innowacyjnych w tym sektorze jest bardzo dużo.

Jakiego rodzaju wdrożenia są obecnie podejmowane i jakich można się spodziewać w najbliższej przyszłości?

Generalnie wszystkie branże digitalizują się bardzo szybko. Proces sprzedaży od kilku lat zmienia się z sieci oddziałów do kanałów cyfrowych, a w czasie pandemii koronawirusa zwyczajnie nie było wyjścia i ta transformacja musiała dynamicznie przyspieszyć. Ponadto, dziś każda branża potrzebuje automatycznej, szybkiej, cyfrowej weryfikacji klienta – Digital Onboarding, bardzo szybkiej płatności, oraz realizacji usługi.

Jakie narzędzia branża FinTech oferuje już dziś?

W ostatnich latach to banking w szczególności potrafił wdrożyć Digital Onboarding. Mogliśmy zaobserwować na rynku kilka rozwiązań, które ewoluowały. Dziś mamy już dostępny open banking, który jest skutecznie wykorzystywany do weryfikacji klientów i na pewno ten kierunek będzie się dalej rozwijał.

Wybór pandemii uświadomił nam jak ważna jest dziś technologia. Konsumenci przyzwyczaili się do interakcji online.

Czy firmy mają obawy przed wdrażaniem cyfrowych rozwiązań?

Raczej nie, lecz brakuje jednego wspólnego standardu weryfikacji klienta.

Większość chińskich firm uratowała pełna digitalizacja. Czy w Polsce branża FinTech odnosi obecnie sukces?

Tak, jest jej stosunkowo łatwo dziś zdobyć zainteresowanie nowymi rozwiązaniami. Pandemia koronawirusa powoduje większe otwarcie się na technologie dużych instytucji. Natomiast, wciąż każde wdrożenie wymaga bardzo dużej ilości analiz i rozpatrywanie nowych pomysłów nie oznacza ich ostatecznego wdrożenia.

Jakie są obecnie potrzeby rynku ubezpieczeniowego z perspektywy FinTechu?

Podstawowo, jest to pełne przestawienie całego kanału sprzedaży z tradycyjnego do cyfrowego. Jest to duże wyzwanie dla wielu firm, które dotychczas opierały się wyłącznie o sieć sprzedaży oddziałowej.

Jakie zagrożenia niesie taki proces transformacji cyfrowej kanału sprzedaży do internetu?

Proces sprzedaży produktów bankowych i ubezpieczeniowych musi przypominać klientowi analogiczny proces sprzedaży z branży e-commerce. User Experience w danej firmie musi więc zostać dogłębnie przetestowany, ta faza opiera się często na tysiącach badań/testów każdego dnia.

Jak długo trend rozwojowy będzie utrzymywał się w branży FinTech?

Digitalizacja i automatyzacja procesów jest kierunkiem rozwoju firm od wielu lat. W ostatnim roku gwałtownie ona przyspieszyła ze względu na pandemię koronawirusa. Jest to jednak kierunek przyszłościowy i w najbliższych latach nie będzie żadnego odwrotu od digitalizacji i sprzedaży w kanałach cyfrowych.

Nagranie dostępne jest pod tym adresem:

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments