Polacy masowo przesiadają się na rowery! Wydajemy na nie średnio 1600 zł

175

WielodzietnaSkokowy wręcz wzrost cen paliw do prywatnych środków transportu drenuje portfele Polaków. Z najnowszego raportu GUS wynika bowiem, że ceny oleju napędowego wzrosły w lutym br. o 23,2 proc., benzyny o 21,5 proc. a gazu aż o 43 proc. Nie dziwi więc fakt, iż już co czwarty Polak planuje w tym roku kupić rower. Takie właśnie wnioski płyną z najnowszego badania rynku, jakie przeprowadzono na zlecenie firmy Kross.

Polacy przesiadają się na rowery

Wyniki z ankiety, jaką w tym miesiącu agencja Difference przeprowadziła na zlecenie firmy Kross wskazują, iż aż 70 proc. Polaków posiada rower, a 25 proc. planuje dokonać jego zakupu jeszcze w tym roku, przeznaczając na ten cel średnio 1600 zł.

Warto w tym miejscu podkreślić jednak, iż ogromny boom na rowery na całym świecie rozpoczął się już dwa lata temu. Swoją popularność jednoślady zawdzięczają w dużej mierze pandemii i spowodowanymi nią ograniczeniami w mobilności.

– Wnioski z badania potwierdzają to, co w Kross i na rynku obserwujemy od 2 lat. Popularność rowerów rośnie, bo Polacy przekonali się, że to doskonała alternatywa dla samochodów czy transportu miejskiego w czasach pandemii – wskazuje członek zarządu Kross odpowiedzialny za sprzedaż Jacek Bugaj dodając, iż rosnące od wielu dni ceny paliw są dla wielu z nas dodatkową motywacją do przesiadki na rower.

Rower wspiera nasze zdrowie i dobre samopoczucie

Dostrzega on także, że miasta, nie tylko te największe, w ostatnim czasie dostosowały również swoją infrastrukturę do potrzeb kolarzy. Ponadto, konsumenci doceniają, że rower to bezpieczny i ekologiczny środek transportu, który dodatkowo pomaga nam zadbać o zdrowie i dobre samopoczucie.

Największym zainteresowaniem cieszą się rowery miejskie – taki jednoślad chce nabyć co trzeci potencjalny kupiec, który wziął udział w ankiecie. Co czwarty (dokładniej 24 proc.) planuje zakup roweru górskiego, a co dziewiąty (11 proc.) przymierza się do nabycia roweru dziecięcego.

Wartym dostrzeżenia jest także, że mimo dynamicznego rozwoju sprzedaży w kanale e-commerce, wciąż preferowanym przez Polaków miejscem zakupu swoich „dwóch kółek” są wyspecjalizowane sklepy stacjonarne.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments