Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie online w 2022 roku?

97

Polski rynek e-commerce z roku na rok jest wart coraz więcej. Według szacunków PwC w 2022 roku wartość sprzedaży brutto ma osiągnąć w naszym kraju 105 mld zł, a do 2026 roku wzrośnie o 57 mld zł. To oznacza, że Polacy będą kupować w sieci jeszcze więcej, zwiększy się też odsetek internautów, którzy zamawiają online. Co zrobić, żeby podnieść wyniki sprzedaży w 2022 roku? Jakie metody mogą przynieść sukces?

Sposoby na większą sprzedaż w sieci

zwiększenie sprzedaży

Coraz większa liczba kupujących, coraz wyższe kwoty wydawane online – to w dużym skrócie opis sytuacji w polskim e-commerce. Firmy analityczne mają identyczne przewidywania co do polskiego rynku – udział handlu internetowego w całości sprzedaży detalicznej będzie coraz wyższy. Pojawia się zatem pytanie, co zrobić, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki online? Czy pomóc może konfigurator produktu? Jakie formy reklamy są skuteczne?

Zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania Google

W Polsce zdecydowanym liderem na rynku wyszukiwarek jest firma Google, która ma ponad 95 proc. udziału w rynku. Biorąc pod uwagę, że liczba internautów w naszych kraju wynosi około 30 mln, wyszukiwarka ta umożliwia dotarcie do około 28 mln korzystających z sieci. Zwiększenie widoczności na frazy kluczowe, które najlepiej opisują dane produkty czy działalność osiąga się poprzez pozycjonowanie, na które składa się optymalizacja witryny, pozyskiwanie odnośników, które do niej prowadzą czy też rozbudowa contentu. Charakterystyczny dla tak zdobytego ruchu jest wysoki poziom konwersji – szczególnie w przypadku widoczności na dużą liczbę fraz z tzw. długiego ogona, czyli składających się z co najmniej trzech słów.

Kampanie Google Ads

Wprawdzie pozycjonowanie może przynosić dobrze konwertujący ruch, natomiast na wyniki takich działań trzeba poczekać – nie pojawią się one z dnia na dzień. Za to natychmiastowych efektów można oczekiwać po kampaniach Google Ads. Dzięki nim oferta może się pojawić wśród pozycji oznaczonych jako reklama w wynikach wyszukiwania – opłata naliczana jest za każde przekierowanie na stronę lub za połączenie telefoniczne.

Ponadto takie reklamy mogą się wyświetlać także w witrynach, które korzystają z Google Adsense, czyli na większości popularnych stron. Zaletą tych działań jest możliwość pozyskania ruchu nawet w dniu rozpoczęcia kampanii i bardzo precyzyjne kierowanie oferty do grupy docelowej z uwzględnieniem m.in. lokalizacji, wykorzystywanych urządzeń, płci, wieku i innych czynników.

Reklama na Facebooku

Skuteczna może być również reklama na Facebooku. W tym przypadku także można adresować komunikaty do konkretnej grupy, dzięki czemu możliwe jest realizowanie kampanii dla wielu branż. Ten serwis społecznościowy to jednak nie tylko reklamy Facebook Ads, ale również możliwość prowadzenia działań marketingowych na grupach FB czy też docierania do internautów za pomocą aktywnie prowadzonego fanpage’a.

Content marketing

Działania z zakresu content marketingu są tymi, które w ostatnich latach cieszą się szczególną popularnością, a to dlatego, że dobrze przeprowadzone mogą przynosić znakomite efekty niewielkim kosztem. Polegają one na stworzeniu contentu, który na tyle zainteresuje internautę, że ten udostępni go w serwisie społecznościowym, polubi dany wpis, umieści do niego odnośnik na blogu. To tylko przykłady. Jeden dobrze przygotowany materiał może przynieść ogromne korzyści, a nie musi to być treść, ale np. grafika, materiał video, plik muzyczny i inne.

Porównywarki cen

Wprawdzie porównywarki nie są rozwiązaniem dla każdego, ale jeśli firma ma w swojej ofercie produkty, które na tle konkurencji wyróżniają się niską ceną, to zdecydowanie powinna postawić na tego typu reklamę. Takie serwisy docierają do bardzo dużej liczby odbiorców. Wielu internautów przed zamówieniem produktu, na który się już zdecydowali, najpierw sprawdza w porównywarce, gdzie mogą go zamówić najtaniej.

Rozbudowane strony produktowe

Obecnie prosta podstrona ze zdjęciem produktu i suchym opisem to zbyt mało, aby zainteresować klienta. Internauci mają coraz większe oczekiwania, a sklepy powinny wychodzić naprzeciw ich potrzebom. Strona produktu powinna zawierać opis jego działania, wiele zdjęć, parametry techniczne wraz z komentarzem, porównanie do innych artykułów o podobnym przeznaczeniu. Ważny jest również wspomniany konfigurator produktu, dzięki któremu dajemy odbiorcom możliwość personalizacji rzeczy, którą chcą zamówić. Można w ten sposób idealnie dopasować ją do swoich potrzeb, a także zobaczyć przed zamówieniem, jak będzie wyglądała. Ułatwia to również klientowi wybranie najkorzystniejszej cenowo konfiguracji.

Zwiększenie sprzedaży online w 2022 roku – podsumowanie

Dotrzeć do internautów można na przeróżne sposoby, natomiast trzeba pamiętać, że sprowadzenie ich na stronę to dopiero początek drogi zmierzającej do pozyskania klienta. Osobom robiącym zakupy online należy zaproponować taką ofertę, która faktycznie przekona ich do podjęcia decyzji zakupowej. To wymaga wiele pracy i zwrócenia uwagi na mnóstwo kwestii.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments