Budowanie widoczności w Google sklepu WWW wymaga zwrócenia uwagi na wiele elementów. Na działania zmierzające do osiągnięcia celów składają się m.in. link building, rozbudowa contentu w witrynie, a także optymalizacja techniczna. Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy? Które działania są niezbędne do osiągnięcia celów?
Pozycjonowanie sklepu WWW – jak rozwijać widoczność w Google?
Wpływ na pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania Google ma teoretycznie około 200 czynników. Wśród nich są takie, które mają większe i mniejsze znaczenie, natomiast warto zoptymalizować witrynę pod kątem wszystkich, aby mieć jak największe szanse w starciu z konkurencją.
Pozycjonowanie oczywiście można próbować realizować samodzielnie, jednak efekty najszybciej uzyskuje się przy współpracy z agencją: https://smartbuzz.pl/uslugi/pozycjonowanie/pozycjonowanie-sklepow. Pracują tam doświadczeni SEOwcy, którzy mają do dyspozycji najważniejsze narzędzia analityczne. To one pozwalają na bieżąco śledzić stan witryny. Dzięki temu masz pewność, że specjaliści zareagują natychmiastowo na ewentualne błędy w witrynie czy aktualizacje.
Przy wyborze agencji nie kieruj się jedynie portfolio, ale także zwróć uwagę, czy wszelkie dokumenty dostarczają na czas, jak wygląda przygotowany audyt Twojej strony oraz czy częstotliwość kontaktu z ich strony Ci odpowiada.
Dlaczego akurat pozycjonowanie realizuje się w przeglądarce Google? Otóż jest to wyszukiwarka, która ma w Polsce przeszło 95 proc. udziału w rynku – korzystają z niej prawie wszyscy internauci. Jakie zatem kroki podjąć, aby zwiększyć widoczność witryny w Google?
Przygotowanie listy słów kluczowych
Witryna powinna być zoptymalizowana pod frazy, które najlepiej opisują dany produkt czy usługę. Listę słów kluczowych można przygotować za pomocą wielu narzędzi, takich jak Senuto, Semstorm, keywordtool.io czy też Planer słów kluczowych w Google Ads. Warto korzystać z kilku źródeł i na tej podstawie wybrać właściwe frazy. Właściwe – czyli jakie? Najlepiej konwertują zapytania z długiego ogona, czyli te, które składają się z co najmniej 3 słów. Ich wypozycjonowanie jest łatwiejsze i mniej kosztowne niż w przypadku zapytań ogólnych. Następnie słowa te należy wykorzystać w optymalizacji meta tagów, artykułów, opisów kategorii, produktów czy zdjęć.
Optymalizacja meta tagów
Title SEO, czyli tytuł strony jest ważnym czynnikiem rankingowym. Na jego początku powinno się znajdować najistotniejsze dla danej podstrony słowo kluczowe. Ważne, aby title nie było schematyczne i np. nie różniło się dla poszczególnych produktów tylko jednym słowem. Nie należy w nim upychać fraz kluczowych, istotna jest także jego długość. Tytuł powinien zajmować nie więcej niż 600 px, co oznacza około 60 zzs. Opis strony, czyli description nie jest czynnikiem rankingowym, ale warto, aby był unikatowy, zawierał słowo kluczowe i wezwanie do działania (CTA).
Opisy kategorii i produktów
Google lubi serwisy, które mają wartościowy, unikatowy content. W sklepie WWW może się on pojawić w wielu miejscach. Opisy produktów powinny być rozbudowane, wysokiej jakości i zoptymalizowane pod słowa kluczowe. Warto również dodać treść na stronach kategorii – optymalnie, jeśli content znajdzie się częściowo nad listą produktów, a częściowo pod nią. Ewentualnie całość opisu niech pojawi się przed dostępnymi towarami, ale większość niech będzie widoczna dopiero po kliknięciu linka np. Zobacz więcej.
Budowanie profilu linkowego
Ważnym czynnikiem są również odnośniki prowadzące do serwisu. Istotne, aby były to linki wysokiej jakości, dlatego warto poświęcić jak najwięcej uwagi temu, gdzie są pozyskiwane. Ponadto należy je różnicować pod kątem rodzajów źródeł (fora, katalogi, publikacje i inne), anchorów (czyli tytułów odsyłaczy), a także atrybutów. Jeśli chodzi o te ostatnie, to profil powinien się składać nie tylko z linków nazywanych potocznie dofollow, czyli przekazujących moc SEO, ale także nofollow i UGC. Dwa ostatnie typy można pozyskiwać m.in. w komentarzach czy na forach.
Optymalizacja pod Core Web Vitals
W 2021 roku Google wprowadziło nowy czynnik rankingowy w postaci CWV. To zestaw wskaźników związanych z szybkością, responsywnością i stabilnością wizualną. Wynik sklepu można sprawdzić za pomocą PageSpeed Insights, czyli darmowego narzędzia od Google. Ewentualnie można to również zweryfikować w Google Search Console. Na tej podstawie warto zainicjować zmiany w witrynach. Znaczenie tego czynnika rankingowego prawdopodobnie będzie rosnąć.
Wprowadzenie danych strukturalnych
Ten element nie tyle ma wpływ na podniesienie pozycji w wynikach wyszukiwania, co rzutuje na CTR. Dzięki danym strukturalnym można opisać konkretne elementy na stronie tak, aby robot wyszukiwania wiedział, z czym ma do czynienia, np. z ceną produktu, marką czy stanem magazynowym. Te informacje mogą się pojawić przy rezultacie ze sklepu. To zwraca uwagę internautów i może spowodować, że strona osiągnie CTR powyżej średniej dla danej pozycji.
Prowadzenie bloga
Kolejnym sposobem na umieszczenie zoptymalizowanej treści na stronie jest dodawanie jej na blogu. Mogą to być np. poradniki dotyczące kupowania produktów, które są w ofercie sklepu, np. na temat parametrów danej rzeczy czy usługi, na które warto zwrócić uwagę. Innym rodzajem contentu są artykuły, opisujące, jak należy korzystać z rozwiązań, które dostępne są w witrynie. To nie tylko sposób na pozyskanie ruchu z Google, ale również wsparcie wewnętrznego linkowania. Ponadto w treściach mogą się pojawiać informacje o produktach, ich zdjęcia i odnośniki do podstron, gdzie można je kupić – to może zwiększyć sprzedaż w witrynie. Więcej o prowadzeniu bloga w sklepie WWW znajdziesz pod adresem: https://smartbuzz.pl/blog/blog-w-sklepie-internetowym.