Samar: Import aut używanych spadł o 6,6% r/r do 82,47 tys. sztuk w lipcu

339

Liczba rejestracji używanych samochodów osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) do 3,5 tony sprowadzonych do Polski w lipcu br. wyniosła 82 474 sztuki, czyli o 6,6% mniej niż rok wcześniej, poinformował IBRM Samar.

„Łącznie od początku roku liczba rejestracji importowanych aut wyniosła 556 856 sztuk i jest o 19,7% większa niż w analogicznym okresie 2020 roku. Według najnowszych prognoz na koniec roku import będzie oscylował w granicach 930-950 tys. sztuk” – czytamy w komunikacie.

Średni wiek sprowadzonych w bieżącym roku samochodów osiągnął już 12 lat i dwa miesiące, a w samym lipcu – o 2 miesiące mniej. W przypadku importowanych aut z silnikami benzynowymi średni wiek wynosi 13 lat i 4 miesiące. Roczniki 2009, 2008, 2007 i 2006 stanowią 1/3 rejestracji takich jednostek.

„W danych dotyczących importu widać systematycznie słabnące zainteresowanie silnikami wysokoprężnymi. Samochody z napędem Diesla w czerwcowym imporcie aut osobowych stanowią 42,4%. Trend 12-miesięczny zmniejszył się do poziomu 42,3%, najniższego od 3 lat. Średni wiek sprowadzanych samochodów z silnikami wysokoprężnymi to już blisko 11 lat” – czytamy dalej.

Ranking Top10 krajów, z których w bieżącym roku najczęściej importowane są samochody do Polski, przedstawia się następująco:

1. Niemcy – 325 726 szt. (+24,6%)
2. Francja – 58 400 szt. (+23,7%)
3. Belgia – 36 910 szt. (+14,5%)
4. Holandia – 24 291 szt. (+21,3%)
5. Stany Zjednoczone – 19 811 szt. (-0,1%)
6. Włochy – 18 860 szt. (+18,3%)
7. Szwajcaria – 14 553 szt. (+15,3%)
8. Austria – 13 903 szt. (+23,3%)
9. Dania – 11 327 szt. (-3,4%)
10. Szwecja – 10 255 szt. (-1%)

Natomiast ranking najczęściej sprowadzanych marek jest taki:

1. Volkswagen – 57 646 szt.
2. Opel – 56 585 szt.
3. Ford – 51 764 szt.
4. Audi – 44 136 szt.
5. Renault – 36 565 szt.
6. BMW – 31 780 szt.
7. Peugeot – 29 315 szt.
8. Citroen – 25 920 szt.
9. Mercedes – 25 170 szt.
10. Fiat – 18 910 szt.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments