Sport jest elementem życia społecznego, który niezmiennie budzi emocje i jest podstawą rozwoju trwałych relacji. Emocje generowane przez kibiców mają ogromny potencjał, dlatego Zetly korzystając z najnowszych rozwiązań technologicznych, chce wykorzystać te sportowe emocje oraz zaangażowanie fanów i stworzyć pomost do cyfrowego świata dla całej branży sportowej. Zetly to firma, która wykorzystując technologie blockchain, buduje platformę All in One, wprowadzając kluby i ich kibiców do nowej, cyfrowej ekonomii.
Obecnie Zetly z partnerami technologicznymi – firmami Transmira Inc, Haste Arcade i PowChess ogłasza nabór do pilotażowego, sportowego programu „SPORT METAVERSE”. W ramach tego ekskluzywnego programu Zetly waz ze swoimi partnerami, bazując na rozwiązaniach ekosystemu WEB3, sieci blokchain i technologiach cyfrowych zaproponuje wybranym klubom najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne, które przeniosą je do sportowego świata Metaverse, pomogą im stworzyć wirtualny NFT Fan Store (cyfrowy sklep z NFT dla fanów) czy dedykowane, wirtualne gry Play2Earn. Zastosowana technologia połączy obiekty 3D i NFT klubu z rzeczywistymi zasobami i produktami, umożliwiając tym samym monetyzację w warunkach nowej ekonomii. Sport Metaverse to doświadczenie, użyteczność i tworzenie wartości dzięki potężnej technologii, którą można zastosować na prawie każdym rynku i sektorze. Ponadto wybrane kluby będą mogły skorzystać z rozwiązań sportowej platformowy All in One Zetly i tym samym będą mogły wyemitować własne tokeny, tworzyć NFT, organizować kampanie crowdfundingowe i oferować unikalne zestawy cyfrowych kolekcji.
SZCZEGÓŁY PROGRAMU
Program obejmuje stworzenie bliźniaczego stadionu oraz jego otoczenia w przestrzeni wirtualnej. Tego zadania ma podjąć się firma Transmira Inc. Wirtualny stadion będzie miejscem, w którym będą mogli spotykać się kibice i dopingować swoje zespoły z dowolnego miejsca na świecie. Takie rozwiązanie, z jednej strony pozwoli kibicom na przeżywanie emocji na jeszcze wyższym poziomie niż dotychczas, a drugiej strony, klubom stworzy nowe możliwości monetyzacji ich zaangażowania. Sponsorom klubów piłkarskich otworzy możliwość prezentacji swoich produktów w wirtualnej przestrzeni. Partnerzy klubów będę z kolei mogli, stawiać w Metaverse swoje wirtualne sklepy.
„Sport Metaverse to szansa na rozwój i narzędzie do zaangażowania fanów, które jest idealną inwestycją dla tych, którzy na pierwszym miejscu stawiają bliskie relacje z kibicami. Proponujemy rozwiązanie, które będzie rewolucją w świecie sportu. W tym projekcie chcemy skorzystać z doświadczeń zdobytych przy okazji skanowania w technologii 3D budynków w Los Angeles. Jesteśmy przekonani, że nasza platforma Omniscape™ to idealny partner dla Zetly w programie „Sport Metaverse” – powiedział Robert Rice, CEO Transmira Inc.
Transmira to jedna z najbardziej zaawansowanych firm technologicznych tworzących rozwiązania na blockhainie BSV, która płynnie łączy rzeczywistość rozszerzoną AR, rzeczywistość wirtualną VR i przestrzenie 3D ze światem rzeczywistym.
Kolejną pozycją programu „Sport Metaverse” będą rozwiązania Play2Earn. Zetly wraz z klubami uczestniczącymi w programie zaoferuje kibicom gry, w których będą mogli zdobywać tokeny klubowe lub tokeny NFT. Stanie się tak dzięki platformie Instant Leaderboard Payouts™ (ILPs™). Rozwiązania te zostaną wdrożone we współpracy z Haste Arcade.
„Klubom, które wezmą udział w pilotażowym programie Zetly i ich kibicom dostarczymy gry z wykorzystaniem ILP, czyli wirtualnej tablicy wyników, która pozwala na natychmiastowe mikropłatności w czasie rzeczywistym dla osób w nich uczestniczących” – powiedział Joe De Pinto, współzałożyciel Haste Arcade.
Co więcej, rozwiązania P2E takie jak np. Away Games, pozwolą fanom zarówno wirtualnie, jak i na żywo poszerzać swoją wiedzę, chociażby na temat miasta, do którego jedzie ich ulubiona drużyna. I znowu, dzięki połączeniu AR, VR oraz geolokacji, fani będą mogli zdobywać tokeny swojej ulubionej drużyny lub nagrody NFT. Będą mogli to robić, zwiedzając wirtualnie lub w świecie realnym wyjątkowe miejsca, poznając historię danego klubu czy ciekawostki z jego życia.
Ciekawym rozwiązaniem programu pilotażowego będzie także NFT Digital Fan Store, czyli wirtualny sklep produktów klubowych w postaci NFT. Warto dodać, iż standard NFT łączy oferowanie produktów i usług z blockchainem jako dowód własności do cyfrowych przedmiotów dostępnych na wielu Metaversach. Jest to niezwykłe połączenie trzech różnych światów: świata rzeczywistego, gdzie fizyczny produkt dostarczany jest prosto pod drzwi, świata Metaverse, gdzie np. cyfrowe koszulki są noszone przez cyfrowe awatary oraz rzeczywistości AR, gdzie wirtualne przedmioty są przedstawiane w rzeczywistości rozszerzonej. Dzięki przyszłym rozwiązaniom opartych o wirtualne światy takie jak: Sport Metaverse, Sandbox czy Decentraland, nabywca koszulki będzie mógł na przykład pojawić się w niej na spotkaniu fanów w jednym z wirtualnych światów przestrzeni Metaverse.
Bardzo ważnym elementem programu pilotażowego będzie także możliwość skorzystania z rozwiązań proponowanych w ramach platformy All in One, którą aktualnie tworzy Zetly.
„Pamiętajmy, że oprócz rozwiązań sportowego metaverse, cyfrowego sklepu NFT czy gier w przestrzeni wirtualnej, w ramach programu Sport Metaverse Zetly z wykorzystaniem swojej platformy All in One przeprowadzi proces tokenizacji klubu, który pozwoli mu wyemitować własną, wirtualną walutę klubową – token klubowy. Dzięki tokenom klubowym będzie można płacić za rzeczywiste i wirtualne produkty i usługi oferowane przez kluby” – powiedział Michał Glijer, CEO Zetly.
Każdy klub uczestniczący w programie otrzyma także wyjątkowy pakiet edukacyjny. Najważniejszymi elementami tego pakietu będą spersonalizowane pod klub warsztaty oraz kompendium wiedzy, czyli podręcznik pn. „Strategia wdrożenia i wykorzystania tokenów użytkowych i NFT w działaniach marketingowych klubu sportowego i e-sportowego”.
WIRTUALNA PRZYSZŁOŚĆ SPORTU
Pilotażowy program Zetly to rewolucja w świecie sportu. Dla kibiców to nieograniczone możliwości przeżywania nowych emocji takich jak doping na wirtualnym stadionie, spotkanie z innymi kibicami w wirtualnym barze czy zakupy cyfrowych pamiątek, kolekcji i NFT, które nie tylko są cyfrowymi przedmiotami, ale dają możliwości elitarnego członkostwa i dostępu do ekskluzywnych możliwości i treści. Z kolei dla klubów to niewątpliwie możliwość monetyzacji zaangażowania fanów i nowe przestrzenie dla klubowych sponsorów, a co za tym idzie nowe strumienie przychodów. Nie ma wątpliwości, że stworzenie przez Zetly i jego partnerów ekskluzywnego programu „Sport Metaverse” będzie przełomowym krokiem w historii sportu na świecie.