Wizz Air, jedna z najpopularniejszych linii lotniczych w Europie, ogłosiła zawieszenie ponad dwudziestu tras z Polski. Decyzja ta wynika z trudności, z jakimi przewoźnik musi się obecnie mierzyć, a skutki tego ruchu mogą odczuć polscy podróżnicy. Co stoi za tymi zmianami i jakie są potencjalne konsekwencje dla pasażerów?
Problemy z silnikami Pratt & Whitney
Głównym powodem reorganizacji siatki połączeń Wizz Air jest konieczność przeprowadzenia generalnych przeglądów i napraw silników Pratt & Whitney. To techniczne wyzwanie, które wymaga uziemienia znacznej części floty linii lotniczej w najbliższych miesiącach. Już wcześniej informowano o tymczasowym zawieszeniu ponad trzydziestu tras, z czego dwanaście z nich dotyczyło Polski. Teraz jednak liczba ta znacznie wzrosła, a zmiany obejmują m.in. lotniska we Wrocławiu, Katowicach i Krakowie.
Skala zmian, a oczekiwania pasażerów
Wizz Air jest zobligowany do podjęcia kroków mających na celu dostosowanie się do trudności technicznych. Pomimo pierwotnych zapewnień szefa linii, Jozsefa Varadi, o Polsce jako kluczowym rynku, skala obecnych zmian zdaje się być znacząca. Pasażerowie zauważają nagłe modyfikacje w godzinach, dniach wylotów, a nawet całkowite usunięcie niektórych tras z rozkładu. To wywołuje niepokój wśród podróżujących, zwłaszcza tych, którzy planowali korzystać z usług Wizz Air w najbliższym czasie.
Wrocław – skasowane trasy
Brak połączeń do Keflaviku, Kutaisi, Walencji, Dubrownika, Burgasu i Rodos
Wrocław jest jednym z najbardziej dotkniętych miast, będąc jednocześnie najmniejszą bazą Wizz Air w Polsce. Z systemu rezerwacyjnego zniknęły połączenia do islandzkiego Keflaviku i Kutaisi. Dodatkowo, pasażerowie nie znajdą lotów do takich destynacji jak Walencja, Dubrownik, Burgas i Rodos. Planowane letnie połączenia do Dortmundu oraz do Birmingham również zostały skasowane, co z pewnością wpłynie na wybór podróży dla wielu osób z Dolnego Śląska.
Katowice – 5 tras mniej
Koniec z lotami do Brukseli Charleroi, Bergen, Oslo-Torp, Ibizy, Castellon i przedłużone zawieszenie Akaby
Katowice również odczuwają znaczne zmiany w ofercie lotów. Z nowootwartego kierunku do Brukseli Charleroi zniknęły połączenia, podobnie jak trasy do Bergen i Oslo-Torp. Letnie połączenia na Ibizę i do Castellon zostały odwołane, a zawieszenie lotów do Akaby przedłużone. Redukcje dotknęły także lotów do Kutaisi, a niektóre połączenia zaczną być realizowane później niż planowano, co obejmuje trasy do Burgasu, Tirany, Podgoricy i Splitu.
Kraków – trudności mimo zapowiedzi
Brak lotów do Keflaviku, Kutaisi, Sztokholmu, Walencji, Katani, Burgasu, Birmingham i Leeds
Mimo wcześniejszych zapowiedzi wznowienia lotów do Izraela, Kraków nadal zmaga się z trudnościami. Letnie połączenia do Keflaviku, Kutaisi, Sztokholmu, Walencji, Katani, Burgasu, Birmingham i Leeds zostały odwołane. To dla podróżnych z Małopolski oznacza konieczność przemyślenia alternatywnych opcji podróży w najbliższych miesiącach.
Warszawa – przewidywane zmiany
Zawieszenie połączeń do Birmingham, Agadiru, Marrakeszu, redukcja lotów na Maderę, do Porto, Malty, Palma de Mallorca i Kutaisi
Kolejne ważne zmiany nadchodzą w Warszawie, gdzie Wizz Air planuje zawieszenie połączeń do Birmingham, Agadiru i Marrakeszu. Latem pasażerowie z Warszawy będą mieli do czynienia z redukcją lotów na Maderę, do Porto, na Maltę, Palma de Mallorca i Kutaisi. To kolejne utrudnienie dla podróżnych korzystających z lotniska Chopina.
Co dalej?
Decyzja Wizz Air o zawieszeniu ponad 20 tras z Polski wywołuje niepokój wśród pasażerów, którzy zaczynają się zastanawiać nad alternatywnymi opcjami podróży. Przewoźnik zobowiązał się do minimalizacji zakłóceń i zapewnił pasażerów o możliwości wyboru różnych form rekompensat, takich jak zmiana rezerwacji na inny lot bez dodatkowych kosztów, zwrot 120% środków w formie kredytu, czy zwrot 100% w pierwotnej formie płatności.