Czat inwestorski Easy Yachting S.A.

660

Trwa kampania crowdfundingowa spółki Easy Yachting S.A, której celem jest zebranie środków potrzebnych na dokończenie prac deweloperskich IT aplikacji webowej, start usługi i wdrożenie kampanii sprzedażowych, promocyjnych oraz programów lojalnościowych.

W środę 25 maja na kanale Comparic Rynki odbył się czat inwestorski z zarządem spółki Easy Yachting. Poprowadził go Krzysztof Kamiński – redaktor Comparic24.tv, a jego gośćmi byli:

  • Tomasz Suproń – Prezes Zarządu Easy Yachting S.A.
  • Karol Kowalewski – Wiceprezes Zarządu Easy Yachting S.A.
  • Artur Minko – Wiceprezes Zarządu Easy Yachting S.A.

Easy Yachting S.A. – czat inwestorski

Czym zajmują się założyciele Easy Yachting?

Tomasz Suproń specjalizuje się w sprzedaży i finansach. Karol Kowalewski specjalizuje się w zdobywaniu środków unijnych. Działa on również w projekcie w kwestiach marketingowych. Artur Minko głównie zajmuje się rozwojem produktu w kwestiach technologicznych, specjalizuje się w branży IT.

Jaki jest cel emisji crowdfundingowej Easy Yachting?

Easy Yachting jest właśnie na finalizacji dużego etapu prac deweloperskich i potrzebuje pieniędzy na jego dokończenie. To główny cel emisji. Pozostała zebrana kwota ma zostać przeznaczona na działania marketingowe i sprzedażowe.

W przyszłości nie są wykluczone kolejne emisje, ponieważ Easy Yachting ma być marketplace o zasięgu globalnym, będzie on więc wchodzić na rynki światowe, gdzie będą rosnąć potrzeby finansowe.

Czy spółka ma w planach publiczną emisją akcji?

Oczywiście, spółka ma na celu debiut na rynku NewConnect. Easy Yachting planuje złożyć dokumenty zgłoszeniowe w połowie przyszłego roku, a na koniec 2023 planowany jest debiut.

Czy przy obecnej sytuacji na rynku jest sens wykorzystywania kryptowalut w projekcie?

Jak najbardziej. Inwestorzy kryptowalut nadal powszechnie wykorzystują kryptowaluty i chcą nimi płacić za usługi lub przyjmować je, jako sternicy lub właściciele jachtów.

Na ile wyceniana jest spółka?

Obecnie spółka została wyceniona wewnętrzną metodą menedżerską, porównując inne platformy funkcjonujące na rynku. W efekcie, na obecnym etapie bardzo ostrożna wycena spółki to 24 miliony złotych.

Jakie firmy są konkurencją dla Easy Yachting?

Click&Boat oraz Boataround. Firmy te działają globalnie i są obecne na rynku polskim. Easy Yachting ze względu na swoje dodatkowe funkcjonalności zamierza nie tylko dogonić tych konkurentów – najpierw na rynku polskim, a następnie globalnym – ale również pozostawić je w tyle.

Co wyróżnia Easy Yachting?

Przede wszystkim społeczność. Problemem na rynku jachtingu jest to, że w zasadzie nikt nie podchodzi do niego komercyjnie. Modele biznesowe konkurentów Easy Yachting są niewystarczające, pomijają one ludzi, którzy ten rynek tworzą – zarówno sterników jak i właścicieli jachtów. Najczęściej ograniczają się one do czarteru jachtów, tylko dla specjalistów od jachtów.

Ile czasu potrwają prace nad platformą?

Spółka ma obecnie w 90% gotowy pierwszy etap prac – etap czarter, za pomocą platformy webowej. W ciągu miesiąca po wejściu na rynek powinna zadebiutować platforma mobilna na urządzenia z systemem iOS, a po niewielkim czasie na urządzenia z systemem Android.

Jak duży jest rynek wynajmu jachtu?

Pierwszym celem Easy Yachting jest wynajem jachtów w Chorwacji i Grecji. W samej Chorwacji znajduje się 400 tysięcy łódek – to będzie pierwszy rejon przeznaczony dla polskich turystów. W ciągu pierwszego roku ma być jednak zaproponowane już 28 krajów z całego świata, z flotą 12 tysięcy różnego rodzaju łodzi.

W jaki profil inwestora celuje Easy Yachting?

Trudno spółce określić bardzo konkretny profil inwestora. Są to ludzie z różnych branż, o różnych profilach inwestycyjnych. Często projekt budzi jednak zainteresowanie osób związanych z IT. Wśród inwestorów znajdują się również osoby inwestujące w nieruchomości czy gaming. Spółka prowadzi także rozmowy na temat wejść kapitałowych funduszy inwestycyjnych. Nie ma zatem konkretnego profilu inwestora.

Czy ryzyko geopolityczne nie ma wpływu na działalność tego biznesu?

Ludzie chcą obecnie spędzać czas aktywnie. W ostatnim roku o 25% wzrosła ilość wynajętych łodzi w Chorwacji. Lockdown więc pozytywnie wpłynął na rynek jachtingu. Natomiast nie wiadomo jeszcze, jak obecna sytuacja geopolityczna wpłynie na ten rynek. Obecnie jednak takiego wpływu nie widać, rynek wynajmu jachtów cały czas się rozwija, a ceny wynajmu rosną.

Jak wyglądają marże na świadczonych przez Easy Yachting usługach?

Średnie marże wahają się od 10% do 25%. Średnia wynosi 15,8%. Są więc dosyć wysokie.

Przychody spółki obecnie są niewielkie, a koszty działalności wysokie. Z czego to wynika?

Spółka obecnie nie generuje przychodów operacyjnych, ze swojej podstawowej działalności, ponieważ platforma jeszcze nie ruszyła. Przychody wygenerowane przez nią wiążą się z usługami doradczymi świadczonymi na rzecz innych podmiotów.

Jaki jest cel spółki na 2022 rok?

Do końca roku Easy Yachting zamierza na rynek wypuścić platformę webową i aplikację mobilną na urządzenia z systemem iOS umożliwiającą czarter rejsów jachtowych. Udostępnione w tym roku ma także zostać 28 krajów.

Kiedy spółka ma zacząć osiągać przychody operacyjne?

Jeszcze przed końcem bieżącego roku, gdy tylko zakończony zostanie pierwszy etap prac deweloperskich i ruszy platforma webowa.

Dlaczego warto zainwestować w Easy Yachting?

Ponieważ jest to pierwsza polska firma, która ma być porównywalna do największych globalnych graczy na rynku o bardzo dużym potencjale rozwoju i wzrostu. Na dodatek jest to projekt, który tworzy społeczność, rozwiązanie, którego najważniejszym elementem są sami sternicy i właściciele jachtów. Ma to odczarować rynek jachtingowy, sprawić że będzie on dostępny dla każdego.

Zapraszam do samodzielnego zapoznania się z całym nagraniem, znajduje się ono poniżej.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments