Po wielu latach wyczekiwania Valve wreszcie spełniło oczekiwania fanów. Nowa wersja kultowego Counter-Strike, czyli Counter-Strike 2 została oficjalnie zapowiedziana.
Nowa odsłona szalenie popularnej sieciowej gry FPS doczeka się swojej najnowszej odsłony latem 2023 roku, a już teraz trwają ograniczone beta-testy. Co więcej, Counter-Strike 2 trafi do graczy jako darmowa aktualizacja do Counter-Strike: Global Offensive.
Premiera Counter-Strike 2 już tego lata
Istniejąca od 1999 roku seria gier wieloosobowych, poświęcona starciom antyterrorystów i terrorystów, doczeka się w tegoroczne wakacje nowej odsłony.
Poprzednia część, czyli Counter-Strike: Global Offensive ukazała się 21 sierpnia 2012 roku. Przez niemal 11 lat Valve rozwijało swój flagowy produkt, ale w temacie ewentualnej kontynuacji panowała absolutna cisza. Pojawiały się nowe mapy, tryby, przedmioty, skrzynki, gadżety… Counter-Strike: Global Offensive zdążył nawet stać się grą free-to-play w grudniu 2018 roku.
W końcu, na początku marca tego roku zaczęły pojawiać się poważne plotki na temat nowej gry. Początkowo podejrzewano jedynie dużą aktualizację, która miała przenieść Counter-Strike’a Global Offensive, poprzednią część sieciowych strzelanek, na silnik Source 2 autorstwa wydawcy gry, firmy Valve.
Następnie wyobraźnię graczy rozpaliła informacja o zarejestrowaniu 14 marca w Amerykańskim Urzędzie Patentowym przez Valve znaku towarowego „CS2”. Ostatecznie właściciele Steama nie kazali długo nam czekać na potwierdzenie lub rozwianie wątpliwości i 22 marca oficjalnie zapowiedzieli Counter-Strike 2.
Niektórzy zagrają w Counter-Strike 2 znacznie wcześniej
Już wczoraj, wraz z oficjalną zapowiedzią nowej odsłony serii, Valve ogłosiło start wczesnych testów gry, której pełna i ostateczna wersja ma się ukazać latem tego roku.
Póki co, wybrani przez firmę gracze, otrzymują dostęp do testów Counter-Strike 2 w wersji beta. Sukcesywnie Valve będzie udzielać dostępu do testów kolejnym graczom. Testy odbywają się wyłącznie na platformie Windows.
Na ten moment dostępne są dwa tryby gry: Deathmatch oraz Mecz Turniejowy w trybie nierankingowym. Gracze mogą rozgrywać spotkania na Dust 2, najpopularniejszej arenie w całym cyklu Counter-Strike.
Ponadto w grze dostępne już są przedmioty z Counter-Strike: Global Offensive, takie jak skórki nakładane na broń lub postać gracza. Oznacza to, że gracze zachowają skórki i przedmioty, które zdobywali przez lata gry w poprzednią odsłonę serii.
Co nowego czeka graczy w Counter-Strike 2?
Wraz z zapowiedzią Counter-Strike 2, Valve ogłosiło kilka nowości, jakie wiążą się z premierą nowej części na nowym silniku graficznym.
Nowa oprawa audiowizualna i odświeżone mapy
Oprócz zmian w oprawie audiowizualnej, które zauważalne są na udostępnionych przez dewelopera filmach, twórcy przeprowadzą zmiany we wszystkich arenach dostępnych w Counter-Strike: Global Offensive.
Zostaną one przeniesione do nowej części wraz ze zmianami o różnej skali – od zwykłego dostosowania pod nową grafikę „mapy”, odświeżeniu estetyki bez gruntownych zmian, aż po kompletną przebudowę areny.
Zmiany w stosowaniu granatów dymnych
Zmianom poddane zostaną również niektóre mechaniki gry. Valve zaprezentowało zmienione funkcje granatów dymnych, dostępnych we wszystkich dotychczasowych częściach.
Od teraz granaty dymne będą faktycznymi obiektami 3D, widocznymi w tej samej postaci dla wszystkich uczestników spotkań. Rozszerzy się także wachlarz interakcji z chmurą dymu, na którą można będzie wpływać wszystkimi dostępnymi broniami i granatami, a także i same „smoke’i” będą reagować na oświetlenie i przestrzeń, w której są używane.
Koniec z kłopotliwymi tick rate’ami
Valve zaprezentowało również zmiany w technicznych aspektach gry, poświęcając uwagę serwerom, na których rozgrywają się mecze. Dotychczas serwery, na których działały poprzednie odsłony, operowały w „odrębnych przedziałach czasowych”, popularnie zwanych „tick rate’ami”.
W omawianych przedziałach serwery sprawdzały wszelkie aktywności, które przeprowadzali gracze, wliczając w to oddane strzały i wykonane ruchy. Jednak pomiędzy „tick rate’ami” istniały krótkie przerwy, w których gra mogła niepoprawnie odczytać choćby oddany strzał.
W Counter-Strike 2 wprowadzone zostanie nowe rozwiązanie o nazwie “sub-tick”, które sprawi, że przerwy pomiędzy przedziałami zostaną zniwelowane. Opisywany interwał wysyłania pakietów wzrośnie z 64 do 128 na sekundę.
Dalsze nowości będą sukcesywnie ujawniane przez Valve, do czasu premiery gry.